A Mercedes átléphette az 1000 lóerős határt
![Forma-1, Nico Rosberg, Mercedes, Szingapúri Nagydíj](https://cdn.origo.hu/2024/02/nkvTwRQtRqmQ64yvY0Sp8E88riOVVBf3Dqs8fX0-tOc/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzhhNTA1ZGVmYzUwODRmMTFhNDRkZTFlM2Q4ZTQzMDg1.webp)
Tavaly még szabályváltozást és teljes újratervezést tartottak szükségesnek ahhoz, az F1-ben használatos erőforrások átlépjék az 1000 lóerős álomhatárt, de a Motorsport.com úgy értesült, hogy a Mercedesnek ez radikális változások nélkül is sikerült. Azt már az év elején megerősítették, hogy az erőforrás elérte a 900 lóerőt, a szezon derekán már 950 lóerőről pletykáltak, és a szakportál adatokra alapozva azt állítja, hogy bizonyos esetben már négyszámjegyű a lóerőben produkált teljesítményük.
A gyártó természetesen nem erősítette meg az értesülést, de bennfentesek szerint az aktuális specifikáció 980 lóerőt adott le a Belga Nagydíjon, és egy F1-en kívüli gyártó a hanghatások elemzése után azt állítja, hogy a szingapúri Q3 során az Ezüstnyilak már az 1000 lóerő fölötti értéket is elérték.
Ez egy „varázsgomb” használatának köszönhető, ami a pletykák szerint 50 másodperc időtartamra képes többletteljesítményt kifacsarni az erőforrásból. A becslések 80 lőerőre taksálják ezt a speciális lehetőséget, és ennek hiánya 0,3 másodperces hátrányt okozott a Williams versenyzőinek a spái időmérőn, pedig ők még nem is a legújabb fejlesztésű változatot használták.
A 980 lóerős rendszerteljesítményt alapul véve a gyártó szakemberei lenyűgöző, 820 lóerőt hoztak ki az 1,6 liter lökettérfogatú V6-os belső égésű motorból, ráadásul úgy, hogy ez az összetevő nem igazán szokott elromlani. A Mercedes erőforrás egésze is általában megbízhatóan működik, ha betartják az üzemeltetési előírásokat.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!