A Ferrari az eredeti tervek szerint csütörtökön és pénteken tesztelte volna a Pirelli új esőgumijait Fioranóban egy 2015-ös SF15-T módosított változatával, amelyet az idei aerodinamikai szabályokhoz átépítettek, hogy a korábbinál nagyobb leszorítóerőt fejtsen ki. Miután Sebastian Vettel csütörtökön kicsúszott az autóval, és frontálisan a gumifalnak ütközött, a csapatnál még remélték, hogy másnap folytathatják a munkát, de kiderült, hogy nem áll rendelkezésükre elég pótalkatrész, ezért kénytelenek voltak idő előtt összepakolni.
A Pirelli fejlesztései a korábbi versenyeken – nem utolsósorban a tavalyi Brazil Nagydíjon – szerzett tapasztalatok miatt leginkább éppen arra irányultak, hogy az esőgumikat gyorsabban lehessen feltornázni üzemi hőmérsékletre. Erre azért is különösen nagy szükség lesz, mert a megszakítások után mindig állórajttal fogják újraindítani a futamokat, így esőben a gumik lehűlhetnek. A Pirelli igyekezett javítani az aquaplaninggal szembeni védelmen is.
Vettel a felvételek tanúsága szerint mindezek ellenére épp egy felvezető körben vesztette el az uralmát a Ferrari felett, amely a víztükörre felúszva csúszhatott meg. Az igazsághoz ugyanakkor hozzátartozik, hogy
a körülményeket nem lehetett reprezentatívnak tekinteni:
az aszfalt mindössze 5 fokos volt, ami jóval alacsonyabb a nagydíjhétvégéken jellemző értéknél.
A teszt megszakítása rossz hír a Ferrari tesztpilótája, Antonio Giovanazzi számára is, aki pénteken lehetőséget kapott volna rá, hogy gyarapítsa a tapasztalatait egy F1-es autó volánjánál. Vettel egyébként komolyabb sérülés nélkül átvészelte a balesetet, csak a könyökét ütötte meg.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!