Vágólapra másolva!
Nem csak a Hondánál van gond az új konstrukcióval, de Verstappen szerint már kész a megoldás.

A fejlesztéseket korlátozó zsetonrendszer eltörlését kihasználva erre az évre mind a négy motorgyártó áttervezte a hajtásláncát. A Honda és a Renault gyakorlatilag teljesen új motort épített, s bár a japánok küszködése kapta a legnagyobb nyilvánosságot, a franciák erőforrásának is a tesztelés kezdete óta vannak olyan gyerekbetegségei, amelyekkel mindhárom partnerük – a gyári csapatuk, illetve a Red Bull és a Toro Rosso – szembesült.

Max Verstappen autójában szerdán, az előszezon hatodik tesztnapján kétszer is előjött ugyanaz, az MGU-K-re visszavezetett hiba: először délelőtt, 34 kör után, majd a motorcserét követően délután is, 2 körrel a versenyszimulációjának vége előtt.

„Sajnos muszáj volt megállnunk a délelőttihez hasonló gondok miatt. Ennek ellenére magabiztos vagyok, mert a renault-s srácok már készen állnak a javítás terveivel Melbourne-re, úgyhogy szerintem minden rendben lesz. Sokat tanultunk ma, ez mindenképpen örömteli."

A Renault csapatai az első hat tesztnap kilométerlistáján csak a McLarent előzték meg.

Közülük 2258 km-rel a Red Bull tette meg a legnagyobb távot, és Verstappen magával az autóval elégedett. „Kiszámíthatóan viselkedik, a balansz sima – jelentette ki. – Kanyarodás közben mindig tudjuk, mit fog csinálni, ami biztató."

„A (versenyszimuláció) jól ment. Az ember ilyenkor egyedül van odakint, elég unalmas. Szerintem minden rendben volt, az autó jól viselkedett, a gumikopással sem volt baj."

Verstappen szerdán 58 kört tett meg a versenyszimulációjából, amikor az autója lerobbant Forrás: DPPI/Florent Gooden

Bár Sebastian Vettel csütörtök délelőtt még úgy is 8 tizeddel jobb időt ért el a Red Bull eddigi legjobbjánál, hogy a célvonal előtt látványosan elvette a gázt, Verstappen a csapata várható formájával kapcsolatban azt mondta, „szerencsére senkinek nincs még 2 másodperc a tarsolyában. Majd meglátjuk."

Közben a Red Bull kistestvérének, a Toro Rossónak szintén gondjai voltak a Renault motorral, bár az ő esetükben nehezítő körülménynek számít, hogy az idén tértek vissza hozzá a Ferrari régi erőforrásáról.

„Azt hiszem, a Renault és mi is értjük a motort – jelentette ki Sainz. – Csak van pár problémánk, de az igazság az, hogy a többségüket erre a hétre megoldottuk. Igaz, némelyik megmaradt, és tovább hátráltat minket."

A franciák gyári csapatának felkészülése sem alakult zökkenőmentesen: náluk is több motorcserére sort kellett keríteni, szerda délután pedig hidraulikaszivárgás akadályozta őket. Ettől függetlenül is úgy tűnt, hogy a Renault tavalyhoz képest jelentősen előrelépett: ugyanúgy a konstruktőri 5. helyre pályáznak, mint a Toro Rosso. Sainz szerint egyelőre nehéz felmérni az erőviszonyokat.

„A köridőket elnézve a Renault, a Force India és a Williams is nagyon gyorsnak tűnik. Közel vagyunk egymáshoz – vélte. – A három élcsapat ugyanúgy egy külön ligában játszik, mint eddig, ez nem változott. Mi tovább igyekszünk. A célunk az lesz, hogy megszerezzük az 5. helyet, amihez egyet le kell győznünk az előbb említett istállók közül."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!