Úgy hírlik, a McLaren már eldöntötte, hogy szakít a Hondával, csak ennek a módját keresi, a helyzet azonban a jelek szerint nem olyan fekete-fehér, mint amilyennek tűnik. Ha sikerül megállapodniuk a Mercedesszel, jobb motort kapnak ugyan, de visszaminősülnek ügyfélcsapattá, márpedig gyári támogatás nélkül manapság nehéz vb-t nyerni az F1-ben, úgyhogy ez a megoldás hosszú távon nem feltétlenül nyerő.
A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier ezért még az Azeri Nagydíj előtt felvetett egy áthidaló megoldást a grandprix247.com szerint.
Ha másik motort használhatunk, amíg a Honda versenyképessé nem válik, akkor miért is ne?
Ez is egyike a számtalan forgatókönyvnek, amit felvázoltunk" – mondta.
Ez elvben nem tűnik lehetetlennek, hiszen a Saubernek jövőre már mindenképpen a Honda fogja szállítani a motorokat. A gond az, hogy ha a McLaren szakít velük, megint csak egyetlen csapatuk lesz, és erről a modellről már bebizonyosodott, hogy nem igazán működőképes, mert a rivális gyártókhoz képest sokkal kevesebb adatot lehet gyűjteni a pályán.
A McLaren vezetői az elmúlt hetekben egyébként is nyíltan megkérdőjelezték, hogy a Honda képes lesz-e valaha úrrá lenni a problémáin, miután alulbecsülte a hibrid turbók építésével járó műszaki kihívásokat. Boullier most egy kicsit kevésbé borúlátóan fogalmazott.
„Bízunk a Hondában, mert az erőforrásaik és az eltökéltségük is megvan ahhoz, hogy egyenesbe jöjjenek – vélte. – Kétségeim azzal kapcsolatban vannak, hogy ez mikor sikerül nekik. Ez egy másik kérdés. A Honda abszolút elkötelezett a sport, a McLaren és a projekt iránt, csak az időzítésre vonatkozóan vannak aggályaim."
A Honda az Azeri Nagydíj péntekjén, Fernando Alonso autójában kipróbálta az új, „Spec 3" motort, amely a bakui pályán szerintük 2-3 tizedmásodpercet hozott az előző változathoz képest.
Bár a McLaren akkor megint megállt a spanyol versenyző alatt, ezért kénytelen volt visszatérni egy „Spec 2" Hondához, ennek kivételesen nem a motor, hanem a sebességváltó hibája volt az oka. Emiatt átmenetileg a motor is túlpörgött, de a japánok remélik, hogy nem esett baja, és a Red Bull Ringen újra bevethető lesz.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!