Second placed Ferrari's German driver Sebastian Vettel (L) celebrates with third placed Red Bull's Australian driver Daniel Ricciardo in the pits after the Belgian Formula One Grand Prix at the Spa-Francorchamps circuit in Spa on August 27, 2017. / AFP PHOTO / LOIC VENANCE
Vágólapra másolva!
Szinte minden évet gyengén indítanak, és csak a szezon közben hozzák be a lemaradásukat, de addigra már késő a vb-címért küzdeniük. Ricciardo szerint a 2018-as autójuk fejlesztését korábban elkezdték, hogy jövőre ne járjanak így.
A Red Bull az utóbbi két versenyen 73 pontot gyűjtött – 8-cal többet, mint a Mercedes, és alig kevesebbet, mint az azt megelőző öt alatt összesen. A csapat szinte minden évben úgy jár, hogy gyengén kezdi az évet, aztán a fejlesztéseket maximális fordulatszámon pörgetve lassacskán felzárkózik a többiekhez, de mire eljut idáig, a világbajnoki cím megszerzéséhez már túl nagy a lemaradása. Daniel Ricciardo azt állítja, a 2018-as autójuk fejlesztését előrébb hozták, hogy jövőre ne lépjenek bele ugyanebbe a csapdába.
Amióta itt vagyok, mindig az volt az érzésem, hogy különösen lassan indítjuk a szezont, de amennyire tudom, ez nem tervezetten történik így
– mondta. – Nem pontosan értem, mi az oka. Az év közben kétségkívül egyre erősebbek vagyunk – örömteli, hogy a trend pozitív, csak jobb lenne, ha jól is kezdenénk."
„Mi mindig azt hisszük, hogy elég korán látunk hozzá az új autónk fejlesztéséhez, de amit mi elég koránnak érzünk, az valószínűleg mégsem az. Tudom, hogy a következő évre előrehozták az ideihez képest."
Ez azért is érdekes, mert 2018-ra nem változnak meg jelentősen a technikai szabályok, ezért a fejlesztések nagy része jövőre is érvényes marad, míg az idénre teljesen más lett az autók aerodinamikai platformja. A Red Bullt – bár sokan arra számítottak, hogy helyzetbe fogja hozni őket – állítólag éppen ez tréfálta meg, mert a szélcsatornában nyert adataik nem bizonyultak elég pontosnak.
Ráadásul túl sokat áldoztak be a leszorítóerőből, hogy ellensúlyozzák a Renault motor lóerőhiányát, és mire visszatértek a helyes útra, már túl késő volt.
Úgy látják, most már az ő kasztnijuk a legjobb, és mivel jövőre nem kell a nulláról kezdeniük a tervezést, elvileg van rá esélyük, hogy ne essenek vissza.
„Az elképzelés az, hogy az idén minél többet tanuljunk, hiszen jövőre nem lesz sok változás, ezért a mostani tapasztalataink akkor is hasznosíthatóak lesznek, és úgy erősebben tudunk majd indítani – magyarázta Ricciardo. – Legalábbis így szól a terv. Mindenki szeretné, ha így is alakulna. Ha a következő szezonban sem leszünk elég versenyképesek, természetesen lépnünk kell."
„Abból, ahol most tartunk, azt gondolhatnánk, hogy jövőre erősnek kell lennünk. A Mercedes már túl régóta halmoz győzelmet győzelemre. Ezen változtatnunk kell."
Ricciardo, aki az idén kilencszer állt a dobogón – csak kettővel kevesebbszer, mint a listavezető Lewis Hamilton –, a vb-címért négy fordulóval a szezon vége előtt már nincs versenyben, az összetett 2. helyén álló Sebastian Vettelt viszont még matematikailag van esélye megelőzni, és a konstruktőrök között a Red Bull is beférkőzhet a Ferrari elé.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!