Könnyen kiszámítható, egykiállásos versennyel zárult az idei F1-es szezon, és az új autók, valamint a miattuk újratervezett gumik ellenére sem voltak olyan futamok az idén, amelyeken a gumitaktika igazán meghatározó szerepet játszott volna. Az idei tapasztalatokat is felhasználva a Pirelli lágyított a 2018-as abroncsain, és bevezetik a hiperlágy gumit is.
Mario Isola, a Pirelli motorsport menedzsere arra számít, hogy az „egy szinttel lágyabb” keverékeknek és az új hiperlágy guminak köszönhetően visszatérnek a kétkiállásos versenyek, de hármat már soknak tartana, mert szerinte ez összezavarná a közönséget. „Úgy próbálunk majd választani, hogy a két kiállás az egyik, vagy a leggyorsabb stratégia legyen” – ígérte.
A Pirelli készletében már hétféle slick gumi található, ebből minden hétvégére hármat kínálnak fel a csapatoknak, akik minden versenyző számára meghatározhatják, hogy milyen arányban rendelnek ezekből. Az idén sokszor előfordult, hogy az adott kínálat legkeményebb abroncsából csak egy szettet kértek, és a csapat gyakran nagyon hasonló arányban vásároltak.
Lehetőségünk van arra, hogy kihagyjunk egy lépcsőfokot, nem kötelező például a lágyat, szuperlágyat és az ultralágyat választanunk
– mondta Isola. – Úgy fogjuk hangolni a keverékek kiválasztását, hogy azok eltérő stratégiákat eredményezzenek. A célunk, hogy átlagosan két kerékcsere legyen, de alternatív stratégiákat is szeretnénk látni” – magyarázta az olasz szakember, és ez pont az, amit Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is szívesen látna.
„Szükség van arra, hogy a gumi kopjon, és stratégiai szempontból eltérő utakat választhassunk – mondta a Motorsport Magazine podcastjában. – Az idei gumiválasztás nagyon konzervatív volt, a Pirellit kissé félrevezették olyan adatok, amiket más csapatoktól kaptak az autóik leszorítóerejével kapcsolatban. Ezért
visszafogottan választottak gumikat, és egykiállásos versenyek alakultak ki. Szerintem 2-3 kiállás kell, hogy a stratégia kulcsfontosságú lehessen.
A gumiktól lineáris kopást várunk: hogy a lágy gumi legyen gyorsabb, de gyorsabban is kopjon el, a közepes kevésbé, és a keményebb gumival pedig sokkal hosszabb etapot lehessen futni, de lassabban. Mi pedig választhatnánk, hogy mi számunkra a leggyorsabb a versenyen” – magyarázta Horner.
Lewis Hamilton már a keddi tesztnap végén azt mondta, hogy az új hiperlágy gumi a legjobb, amit a Pirelli a visszatérése óta készített az F1-nek. Isola úgy vélte, a lágyított gumik lehetővé teszik a csapatoknak, hogy az abroncsokat kímélő autókat tervezzenek, így a pilóta a lágyabb keverékekkel is hajszolhatja az autókat.
„Gyorsan menni mindig jó, és a hiperlágy elég nagy előrelépés – mondta Sebastian Vettel. - Gyorsabb, de természetesen először (versenykörülmények között) is meg kell néznünk. A Pirellinek hamarosan el kell döntenie, hogy hol használhatjuk majd és hol nem” – utalt arra, hogy december 7-én eldől a következő szezon első versenyére vonatkozó gumikínálat összetétele.