Ron Dennis 2016. novemberi lemondása (lemondatása) óta a McLaren-csoport új vezérigazgatója, Zak Brown minden tőle telhetőt megtesz, hogy szakítson neves elődje munkásságával. Mindez megmutatkozik a külsőségekben és a csapat céljaiban, működésében is. Tavaly februárban az új F1-es autó a McLaren hőskorát idéző narancs-fekete-fehér színekben pompázott a bemutatón, a nevét pedig MCL32-re változtatták, szakítva az 1981 óta tartó hagyományokkal.
Az amerikai csapatfőnök és Fernando Alonso vezérletével
a McLaren tavaly májusban visszatért Indianapolisba, ahol a spanyol világbajnok meglepően jól szerepelt,
egy ideig vezette a versenyt, majd a 9. helyről állt ki motorhiba miatt.
Nagyjából egy hónappal az immár Renault-erőforrással hajtott MCL33 bemutatója előtt Zak Brown újabb változásokat ígér a csapat megjelenésében.
Az új autó nem fog hasonlítani a tavalyihoz. A McLaren, az egész márka megjelenése új szintre lépett, ami nagyon izgalmas lesz.
Tudjuk, hogy a csapatok többsége hogyan fog kinézni, de reményeink szerint a McLarenen vehetik majd észre a legmarkánsabb változtatásokat az emberek Ausztráliában" – jelentette ki Brown a Motorsport.com-nak.
Már korábban felmerült, hogy a McLaren – a McLaren/Andretti Honda Indycar-versenyautó látványos sikerén felbátorodva – papajasárga színben versenyezhet tovább a Formula–1-ben. Ezzel kapcsolatban Brown megjegyezte:
Lesz némi utalás a múltunkra, de még nem készültünk el teljesen [a színezéssel], mert az részben szponzorfüggő."
A Renault-val létrejött motorpartnerség után a wokingi gárda radikálisan új megjelenést tervez az F1-es garázsának is.
„Egy új korszakba léptünk, amit olyan látványos dolgokkal is hangsúlyozni szeretnénk, mint az új garázsunk – fogalmazott Brown. – A McLaren elvesztette a vezető szerepét az elmúlt években. Mindenben ugyanúgy nézünk ki, mint a vetélytársaink, úgyhogy azt gondoltuk, miért ne lépnénk egy szintet?
Miért ne történhetne meg Ausztráliában [az idénynyitó helyszínén], hogy emberek azt kérdezik egymástól: láttátok, mit csinált a McLaren?
A McLaren mindig is ilyen csapat volt. Vissza kell találnunk ahhoz a csapathoz, amelyikre irigykednek a többiek. Úgy érzem, jó úton haladunk."
A csapatfőnök és elődje, Ron Dennis többször utalt arra is, hogy egy F1-es csapatnak ma már nincs feltétlenül szüksége névadó szponzorra. Brown inkább a kiemelt partnerekben hisz, ami nem ugyanaz, mint a névadó szponzor.
„Miközben a McLaren versenyaktivitásait vizsgáltam, rájöttem, hogy nem névadó partnerre, hanem kiemelt partnerre, vagy partnerekre van szükség. Tudom, hogy ez egy szemantikai vita, de itt igazából a McLaren márkanév megvédéséről van szó.
Mindennel, amit teszek, az a célom, hogy megóvjam a McLaren nevet.
Nem gondolom, hogy sok értelme van beilleszteni a főszponzor nevét a csapat nevébe, ugyanis ha két márkanév szerepel az elnevezésben, az csökkenti a csapat nevének értékét" – véli Zak Brown.