Háromévnyi küszködés után a McLaren tavaly úgy döntött, megválnak a gyári Honda motoroktól és a Renault ügyfeleként folytatják tovább az F1-ben. Bonyolult alkut kellett kötni, hiszen az erőforráshoz csak úgy juthattak hozzá, hogy a Toro Rosso bevállalta a japánokkal való együttműködést.
Tim Goss, a McLaren technikai igazgatója szerint még épp időben sikerült megkötniük a szerződést a Renault-val. Az már novemberben látszott, hogy a McLarent alaposan át kell alakítani a francia erőforrás befogadásához, de Goss érdekes részleteket is megosztott az Autosporttal arról, hogy mit is jelentett számukra egy teljesen más típusú erőforrás integrálása.
„Két alapvetően más architektúra létezik. Az egyik a Mercedes és a Honda megközelítése, a másik a Ferrari és a Renault elképzelése. Lényegében a különbség abból adódik, hogy hol helyezkedik el a turbófeltöltő. A Mercedes és a Honda esetében a kompresszor a motor előtt, a turbina a motor mögött található és az MGU-H a V [elrendezésű hengersorok] között” – magyarázta Goss.
A Ferrari és a Renault a kompresszort a motor mögé tette, utána következik az MGU-H, majd a turbina. Ez a két felfogás teljesen más elvárásokat támaszt a karosszéria és a sebességváltó kapcsán.”
Goss szerint mindkét megoldásnak vannak előnyei és hátrányai. Elismerte, hogy bosszankodtak is a Renault miatt, de szerinte még pont elég idejük maradt a karosszéria átépítéséhez. Két nagyon megfeszített hetük volt, de szenzációsnak nevezte az eredményt. Át kellett rendezniük a hűtést és a sebességváltót, de úgy vélte, ezt „jelentős kompromisszumok nélkül” meg tudták tenni.
„A Renault motor előrébb helyezkedik el a karosszériában. A Honda esetében a levegő bevezetését a motor előtt kellett megoldani, ami helyet vett el az üzemanyagcellától, ezért a karosszéria hosszabb volt. Ugyanakkor a turbófeltöltő nem a motor végére került, ami [most] a felfüggesztés beépített elemeinek útjában volt.”
Végül a motor hátulját sokkal könnyebb feladat volt elhelyezni, mert amikor Renault-ra váltottunk, a motor eleje sokkal egyszerűbbnek bizonyult és ezért sok helyet nyertünk az üzemanyagnak.”
„Előrébb tudtuk vinni a motort és így az erőforrás és a kipufogórendszer lényegesen jobb légellenállású, mert az is közelebb kerülhet a karosszéria hátuljához. Utána viszont van egy turbónk, ami a sebességváltónál helyezkedik el, így át kellett alakítani a hátsó futóművet és meg kellett nyújtani a sebességváltót.”