Kiemelkedően sikeres a Mercedes az F1-ben, mióta bevezették a V6-os hibrid erőforrásokat, hiszen zsinórban négy egyéni és négy konstruktőri világbajnoki címet nyertek. A Brixworth-ben készülő erőforrásokkal korábban megingathatatlannak tűnő rekordokat írnak át a hatékonyság terén, azonban a szabályok szigorításával ők sem értenek egyet.
A gyártók menedzsmentjei már elsősorban a 2021-es szezonra tervezett, gyaníthatóan teljesen új erőforrások építését előíró szabályok miatt aggódnak, de vitatéma lett az idei szigorítás is, ami a korábbi négy helyett már csak három erőforrás használatát teszi lehetővé a holtversenyben rekordhosszúságú, 21 versenyes szezon során.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner már megpróbálta elérni, hogy a korábban elfogadott szigorítás ne lépjen életbe, de a Ferrari keresztbe tett neki. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a többi gyártó is támogatja a változást, Andy Cowell például a Mercedes részéről pont ugyanazt az érvet vette elő, amit Horner is emlegetett.
„Őrültség, hogy csak három motort lehet használni a szezon során, hiszen a gyártóknak így lényegében minden alkatrészt újra kell tervezniük, hogy megerősítsék a gyenge pontokat, hiszen eddig 4-5 futamot kellett kibírniuk – szögezte le Cowell a Corriere dello Sport hasábjain. – Legalább 80-100 motort kell megépítenünk, hogy a próbapadon tesztelhessük őket, és ebből
mindössze három-négy akad, ami a legjobb állóképességgel és teljesítményleadással rendelkezik. Ez óriási kiadás, amit nem tudunk kitermelni.”
A gyártóknak problémát okoz, hogy az FIA néhány évvel ezelőtt maximalizálta az ügyfeleknek eladható erőforrások árát, ezért a fejlesztési költségeket nem lehet rájuk terhelni. Alain Prost, a Renault Sport Racing tanácsadója és korábbi csapattulajdonos rámutatott, az ő csapatának működésekor még többet kértek az egyszerűbb, V10-es motorokért.
„Az én motorjaim 23 millió euróba kerültek 2001-ben és 25,5-öt fizettünk volna a következő évben, ha talpon maradtunk volna – utalt az Acer névre keresztelt Ferrari erőforrásokra a francia Auto Plus-nek. – Manapság a motorok 12-14 millió [euróba] kerülnek és a gyártók kénytelenek lenyomni az árakat még akkor is, ha jóval bonyolultabbak az erőforrások.”
Akár súlyos problémákhoz is vezethet a motorszabály szigorítása,
hiszen a gyártók már tavaly sem tudtak olyan erőforrásokat készíteni, amikkel a versenyzők büntetések nélkül teljesíthették a szezont, ráadásul az FIA egyszerűbbé, de kegyetlenebbé tette a rajtbüntetések kiosztásának rendszerét is. Aki legalább 15 rajthelyes büntetést kapna, az idei szezontól automatikusan a rajtrács végére kerül.