Új lehetőségekhez jut a McLaren, miután megváltak a Honda erőforrástól és a Renault ügyfelévé válnak. Az előző három év során a wokingi istálló a dobogó közeléből a mezőny végéig zuhant és a küszködést még a legkitartóbb szponzoraik sem viselték el. Lényegében nem maradt velük senki a számottevő partnerek közül és a többiek is mérsékelték az együttműködést.
Az F1 egyik legismertebb marketingszakembere, Zak Brown 2016 végén kifejezetten azért csatlakozott a McLarenhez, hogy rendbe tegye a partnerek körét, de még ő is elismerte, hogy motorcsere nélkül nem sok esélye volt. A Renault viszont lendületet adott a terveinek és hamarosan új szponzorok bemutatása várható.
„Figyelembe véve, hogy hány év tapasztalatom van, elégedett vagyok a helyzetünkkel. A szponzoráció nem számít, amíg nincs aláírva, addig csak annyit lehet tenni, hogy megnézzük, mennyi aktivitásunk van, hány vendéget szórakoztatunk, hány vállalattal tárgyalunk, azok jó vállalatok-e és a megfelelő emberekkel beszélünk-e. Ezt mindet ki kell pipálni” – mondta Brown a Racer.com-nak.
Kijelentette, jól állnak a McLaren szponzori tárgyalásai, de nem ígérte, hogy tele lesz az autó új matricákkal.
„Lényeges tárgyalásokat folytatunk számos nagyszerű márkával. Már aláírtunk néhánnyal és ebben a hónapban elkezdjük bejelenteni őket. Már mindannyiukról hallhattak. Olyan partnerek, amikre a McLarennél számítani lehet: vezetők, iparágak elöljárói, nagyszerű szektorok [szereplői], de van még dolgunk. Nem számítok arra, hogy nem marad hely az autón, amikor bemutatjuk.”
A McLaren az idén Fernando Alonsóval és Stoffel Vandoorne-nal a volánnál legalább a Red Bullt meg kívánja szorítani és felzárkóznának az élmezőny mögé. Jonathan Neale egyelőre áttörést nem vár a csapattól, de szerinte ez az év az újjáépítésről fog szólni. Brown is ezt a szót használta és kijelentette, hogy neki is évekre van szüksége a szponzori környezet rendbetételéhez.
Az előző korszakban lehetetlen volt az értékesítés
– utalt arra, hogy a McLaren olykor még el sem tudott rajtolni. – Amikor áttértünk a Renault-ra, azonnal [lehetett érezni] a hitet ebben az együttműködésben. Ez fontos döntés volt a részünkről, mert nem csak a pályán, hanem azon kívül is küszködtünk – tette hozzá. – Még 1-2 évre szükség lesz, hogy eljussunk, ahova akarunk. Ez nem fog egyik napról a másikra menni.”
A Mercedeshez és a Toro Rossóhoz hasonlóan csütörtökön a McLaren is bejelentette a 2018-as autójának bemutatóját, ami egy nappal az Ezüstnyíl és a Ferrari leleplezése után történik, február 23-án, gyaníthatóan Spanyolországban. A tesztelés február 26-án kezdődik Barcelonában.