A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) tavaly decemberben tiltotta be annak az újfajta első futóműnek a használatát, amellyel a Red Bull és a Mercedes már előrehaladott teszteket folytatott. A rendszer lehetővé tette, hogy a tempós és középgyors kanyarok bejáratánál az autó elejének hasmagassága leereszkedjen, ezáltal aerodinamikai és menetdinamikai előnyökhöz juttassa a két csapat autóit.
Csakhogy a világbajnok istálló nem hagyta annyiban a dolgot. Egy meg nem nevezett mérnökre hivatkozva az Auto, Motor und Sport azt írja, hogy
a Mercedes a 25 évvel ezelőtt betiltott aktív futómű engedélyezésére tett javaslatot az FIA-nak.
Olcsóbb lenne, mert csak egyszer kellene kifejleszteni a rendszert, utána be lehetne fagyasztani a fejlesztését.
Éves szinten egymillió eurót lehetne megspórolni. Négy léptető motor kell hozzá, amik elindítják a lineáris mozgást, majd egy egységes szoftver venné át az irányítást, így kizárnánk a „feketemunkát". Az FIA könnyebben tudná ellenőrizni a rendszert, amit ráadásul úgy lehetne programozni, hogy az autó mögött keletkező turbulencia a lehető legkisebb legyen" – idézi a Mercedes mérnökét a honlap.
A fedélzeti számítógép által vezértelt aktív felfüggesztés 1987 és 1993 között élte virágkorát a száguldó cirkuszban. Elsőként a Lotus kísérletezett a „memória-futóművel" Ayrton Senna autóján (ez látható a fenti képen), majd a Williams, a McLaren és a Benetton is kifejlesztette a saját aktív rendszerét. A Lotus és a Benetton futamokat, a McLaren és a Williams világbajnoki címeket nyert az új technológia segítségével, a Ferrari próbálkozásai viszont nem jártak sikerrel.
A német lap szakírója, Michael Schmidt úgy tudja, hogy
a Renault, a Force India és a Toro Rosso támogatja a Mercedes elképzelését, a Red Bull és a McLaren inkább fenntartaná a jelenlegi erőviszonyokat, a Ferrari viszont hevesen ellenzi azt.
Az olaszokat támogatja a technikai kérdésekben jellemzően konzervatív Williams és Sauber, valamint a Haas csapat is. Nem véletlen a Ferrari vonakodása: ha az olaszok egy új fejlesztésről hallanak, amit a legnagyobb riválisuk szeretne megvalósítani, gyanakvóvá válnak és igyekeznek elkaszálni az ötletet.
„Mentségükre" szóljon, hogy ez fordított esetben is pontosan így működik.