Már a barcelonai teszteken is szélvészgyorsak voltak a Haas VF18-asok, de az amerikai alakulat az Ausztrál Nagydíjon tovább tudta fokozni a meglepetést. Kevin Magnussen és Romain Grosjean a harmadik sorból vághatott neki a versenynek, és az első 22 körben stabilan tartották a 4., illetve 5. pozíciót.
Magnussen és Grosjean vesztét végül a rosszul rögzített kerekek okozták Melbourne-ben.
A Haas-Ferrari a sikertelenül zárult bemutatkozás ellenére felbőszítette az ellenfeleket, különösen a konstruktőr-vb 4. helyét megcélzó McLaren, Force India és Renault csapatát. A riválisok azt gyanítják, hogy a Haas és a Ferrari együttműködésének keretében
nemcsak az ilyenkor szokásos motort, erőátvitelt és az első futóművet vették át az olaszoktól, hanem a kasztni egyes megoldásait is, amit a Forma-1 szabályai szigorúan tiltanak.
„Ez varázslat, fogalmam sincs, hogy csinálják. Még sosem láttunk ilyet a Forma-1-ben." idézi a Force India operatív vezetőjét, Otmar Szafnauert az Autosport.
„Nem fér a fejembe, hogy történhet meg, hogy egy csapat, ami csak pár éve szerepel az F1-ben és alig vannak [saját] forrásai, ilyen autót tud építeni. Csoda történt volna?
Mert ha igen, én is akarom a receptet!"
Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj időmérője után azt mondta, hogy a Haas autója egy „Ferrari-replika", és osztja a spanyol véleményét a Force India pilótája, Esteban Ocon is. A McLaren csapatvezetője, Zak Brown a Haas VF-18 alapos átvilágítását sürgeti.
„Nincs a kezemben bizonyíték, de tudjuk, hogy [a Haas] szoros munkakapcsolatban van a Ferrarival. Gondoskodnunk kell arról, hogy [ez a kapcsolat] ne legyen túl szoros" – jelentette ki Brown a brit szakportálnak.
„Elképzelhetőnek tartom, hogy [a Ferrari] befolyásolta a [Haas] autóját is, mert a kasztni egyes részei nagyon hasonlítanak.
De hogy mennyire, annak a kivizsgálása a mérnökökre és az FIA-ra tartozik."
A McLaren és a Force India vezetői egyetértenek abban, hogy
minél előbb tisztázni kell a Haas-Ferrari együttműködés részleteit
és azt állítják, a többi csapat is támogatja őket ebben.
„[A szabályok szerint] az autó aerodinamikai felületeinek saját fejlesztésűnek kell lennie. Ha nem így van, akkor nem tudom, hogyan lehetne megmondani vizsgálat nélkül. A [nagydíjak előtti] gépátvétel csak arra jó, hogy megmondják, az alkatrészek mérete megfelel-e a szabályoknak.
De az igazi kérdés az, vajon [az aerodinamikai megoldások] saját kútfőből származnak, vagy valaki mástól?
Lehet, hogy a sajátjuk – de hogyan tettek szert ekkora tudásra [komoly F1-es] hagyományok, a megfelelő eszközök és szakemberek nélkül?"
A Haas F1 vezetője, Günther Steiner korábban azt válaszolta az Autosportnak, hogy „Az egész csapat büszke lehet arra, ahol jelenleg tartunk. Semmi olyat nem tettünk, amit nem lett volna szabad." A Haas és a riválisok közötti súrlódásról várhatóan sokat hallunk még a Bahreini Nagydíjig hátralévő másfél hétben.