HAAS F1 Team's Danish driver Kevin Magnussen drives at the Circuit de Catalunya on March 1, 2018 in Montmelo on the outskirts of Barcelona during the fourth day of the first week of tests for the Formula One Grand Prix season. / AFP PHOTO / Josep LAGO
Vágólapra másolva!
A Haas előszezoni tempójára Lewis Hamilton és Toto Wolff is felfigyelt, szerintük az amerikai istálló okozza majd a legnagyobb meglepetést az idénynyitón.
A Mercedes W09 kiváló megbízhatóságot és erős tempót mutatott az előszezoni tesztek során, így a címvédő istálló magabiztosan várhatja az egy hét múlva kezdődő F1-es idényt. Noha a legjobb köridő a Ferrarié lett, ennek az volt az oka, hogy ők felrakták az autóra az új hiperlágy gumikat, a Mercedes viszont hozzájuk sem nyúlt.
"Nem használtuk őket, mert úgy éreztük, csupán egyetlen körre alkalmasak – magyarázta Toto Wolff csapatfőnök. – A tesztelés viszont az adatgyűjtésről és a beállítások megértéséről szól. A hiperlágy keverék egyszerűen csak még jobb tapadást biztosít, mint az ultralágy."
"A versenyzőink elégedettek voltak az autóval, ami jó kiindulási alap. Úgy tűnik, sikerült irtani a tavalyi autóban meglévő szeszélyességekből" – mondta az F1 hivatalos oldalának, de azért hozzátette:
Veszélyes optimistának lenni a tesztelés után."
A versenyszimulációkon futott és a gumikeverékek közötti eltérésekkel korrigált köridők alapján a Mercedes néhány tizeddel a Ferrari és a Red Bull előtt járhat, de a valós erősorrendre természetesen csak az Ausztrál Nagydíjon derül fény.
A Haas lehet az idei meglepetéscsapat
Abban sok szakértő egyetért, hogy valószínűleg ez a három csapat marad az élbolyban. A Mercedesnél ugyanakkor felfigyeltek a Haas teljesítményére,
amely csendben beelőzhette a Force Indiát, a McLarent és a Renault-t, legalábbis a gumikeverékekkel korrigált köridőket figyelembe véve.
Amikor Hamiltont arról kérdezték, melyik csapat okozhat meglepetést, egyből a Haast említette, ahogy főnöke is.
"Az adataink szerint nagyon gyorsak voltak – mondta Wolff. – Nagyon remélem, hogy tényleg ilyen erősek. Megérdemelnék. Gene [Haas, a tulajdonos] kockázatokat vállalt, igazi vállalkozó. 'Őrült' Günther [Steiner, a csapatfőnök] mindent belead, jól irányít."
Ugyanakkor az üldözőboly többi tagjának lemaradását sem látja tekintélyesnek.
A Renault-val is számolni kell, fejlődni fognak, ahogy a McLaren is. A WIlliams jónak néz ki a hosszú etapokon.
Szerintem több istálló épphogy csak le van maradva az első háromtól, bármelyik okozhat meglepetést."
Azt természetesen ő sem tudja, a többi csapat mennyi benzinnel futotta a legjobb időket. A Haas a piros csíkos szuperlágy gumin érte el a legjobb, 1:18.3-as idejét a tesztek alatt, és ezen a keveréken alig voltak lassabbak a Ferrarinál.