Komoly csata alakulhat ki az idei világbajnokság során a konstruktőri értékelés 4. helyéért. A Mercedes, a Ferrari és a Red Bull a teszteredmények alapján normális esetben elérhetetlennek tűnik, de a 4. helyért a Renault, a Haas, a McLaren biztosan versenyben lehet és a Force India is megtartaná ezt a pozíciót, a Williams pedig megszerezné azt.
A középmezőny egyik titkos „esélyese” a Haas, ami a többi csapattól teljesen eltérő filozófiával működik, hiszen amit csak lehet, készen megvásárolnak a Ferraritól és csak a feltétlenül szükséges összetevőket tervezik és gyártják önerőből. Gene Haas, az istálló tulajdonosa ki is jelentette, hogy fél másodpercen belül akar kerülni a gyári istálló tempójához.
„Sokkal kisebbek vagyunk a legtöbb csapatnál, a forrásaink korlátozottak, de kezdjük megtanulni, hogyan aknázzuk ki ezeket a lehető legjobban. A beszállítóink, a Dallara, a Ferrari és mindenki más is remek munkát végez, hogy egyre előrébb jussunk – nyilatkozta Romain Grosjean, a Haas pilótája. – A Ferrari kapcsán mindenki a motorról beszél, ez fontos összetevő, de
a felfüggesztés, a hidraulika és a sebességváltó is az autónk fontos része. Gene ezért is mondja, hogy fél másodpercen belül akar kerülni a Ferrarihoz. Nem hiszem, hogy ez valószerűtlen lenne.”
Grosjean úgy véli, a sikerük kulcsa az lesz, hogy állják-e majd a sarat a fejlesztési versenyben. Emlékeztetett, hogy tavaly májusig egyáltalán nem kaptak újításokat az autóhoz, de alkalomszerűen így is bejutott a Q3-ba az időmérő edzéseken. Most rámutatott, hogy ha az élcsapatok hat autóját kivesszük a képből, a többieknek négy hely marad a Q3-ban, de elképzelhetőnek tartja, hogy az egyiket megszerzik.
Egyebek mellett a Haas formája is aggasztó jel a Williamsre nézve. Claire Williams Melbourne-ben elismerte, hogy jobb eredményeket reméltek a teszteléstől, Lance Stroll pedig azt mondta: „Mindenképpen aggódnunk kell, mert nem titok, hogy a többiek elég jónak tűnnek az idén, úgyhogy nagy küzdelem lesz, de közben nyugodtnak kell maradnunk, hogy kiderüljön, hol tartunk.”
Talán arra törekedhettünk volna, hogy a legjobb három között küzdhessünk, ám ez kissé távol áll most tőlünk. A mi felelősségünk, hogy az autónk gyengeségeit gyorsan orvosoljuk”
– nyilatkozta Williams, aki „óriási” fejlesztéseket ígért a barcelonai futamra. Új pilótája, Szergej Szirotkin úgy véli, az autó a tesztelésen nem fordult megfelelően a kanyarok elején, de ezt a hideg aszfalt felnagyíthatta, Melbourne-ben teljesen más lesz a gumik működési tartománya és a pálya jellege is. „Tudjuk, hol kell javulnunk, de a pályák [jellegzetességeire] is oda kell figyelnünk” – vélte.
Sergio Pérez közben arról beszélt, hogy már 5 éve van a Force Indiánál, de az idén készülnek a legnagyobb kihívásra. Rámutatott, hogy a McLaren és a Renault sokkal jobb anyagi lehetőségekkel gazdálkodhat náluk, „aztán ott van a Haas is, ami óriási meglepetés volt a tesztelésen, úgyhogy a középmezőny is nagyon erős lett.”
Tudjuk, hogy kemény csata lesz, nagyszerű istállók ellen, de én hiszek ebben a csapatban.”
Bár a teszteken a Force India nem tűnt meggyőzőnek, Pérez szerint a csapat „nem olyan gyenge, mint amilyennek tűnik, különösen a most érkező újításokkal.” Úgy érzi, van oka az optimizmusra, mert „voltam már ilyen helyzetben és szerintem jobban állunk a vártnál. Holnap meglátjuk, hol tartunk és tisztább képet kapunk.”