A Forma-1 a világ egyik leginkább adatvezérelt sportja, hiszen a csapatok már nem is tera-, hanem petabájtokban mérik a különböző szenzorok által rögzített adatok mennyiségét. Manapság már elképzelhetetlen, hogy a mérnökök ezek nélkül hozzanak döntéseket, a közönség és a marketingtevékenység terén azonban sokkal nagyobb a hátrány.
A tengerentúli NASCAR-ban már régóta figyelik a közönség reakcióit és aktivitását a versenyek kapcsán és a 2017-es Osztrák Nagydíj óta az F1-ben is megjelent ez. A spielbergi hétvége és a szezonzáró között 18 ezer versenylátogató véleményét kérték ki kérdőívek formájában, az állójegyesektől kezdve a Paddock Club vendégeivel bezárólag.
„Arra jutottunk, hogy a helyszíni nézők alapvetően remekül érzik magukat – mondta Matt Roberts, az F1 kutatási és elemzési igazgatója az ESPN-nek. – Jó 97% azt mondta, hogy élvezték a [pályán] eltöltött időt, nem sokan érezték rosszul magukat, de vannak fejleszthető területek.
Sokan azt állították, hogy nem tudják, mikor, mi történik, nem feltétlenül találják a szurkolói zónát, nem értik az útbaigazításokat. E téren talán nem végzünk olyan jó munkát, amilyent lehetne.”
Idén nyolc helyszínre WiFi hálózatot telepítenek és az ehhez hozzájáruló szurkolók mozgását is követni tudják majd a telefonjaik révén. Roberts szerint „pontosan tudjuk majd, hogy az emberek mikor érkeznek meg, mikor mennek el és a pálya mely részeire mennek el. Megnézhetjük, hogy találkoznak-e a szponzori aktivációkkal vagy a saját aktivitásainkkal és mennyi ideig.”
Roberts elárulta, hogy a tavalyi USA Nagydíjon már érdekes információkhoz jutottak. Megfigyelték, hogy sok szurkoló leragad a szurkolói zónában (az ún. „Fan forum” helyszínén) a kivetítő előtt és végül az egész napot ott töltötték. „Háttal ültek, még csak rá sem néztek a pályára vagy az azon haladó autókra.”
Ezt meglepőnek találtuk, de az emberek meglelik a saját helyüket.”
„Austinban működött egy hatalmas ajándéktárgy áruház, de az a közelében sem volt annak, ahol az emberek ültek. Mi ebből arra következtettünk, hogy talán közelebb kellene vinnünk hozzájuk, ahelyett, hogy arra számítanánk, hogy majd [a nézők] odasétálnak. Nem mindenki teszi ezt meg” – említette Roberts.