A Red Bull szakított a korábbi fejlesztési koncepciójával, és ahelyett, hogy a végletekig elnyújtották volna a tervezési fázist, inkább már az első tesztre elkészültek az RB14-gyel, hogy rögtön vizsgálni kezdhessék a pályán és több idejük legyen reagálni a problémákra. A szemléletváltás mégsem rendezte át az erőviszonyokat az első versenyen, Melbourne-ben a Mercedes és a Ferrari jobb tempót mutatott náluk.
Lewis Hamilton Bahreinben oda is szúrt nekik egy kicsit. "A Red Bull erősebben kezdte volna az idei évet? Nem tudom, de szerintem elég hangosan készültek az első versenyre, aztán nem szerepeltek úgy, ahogy előzetesen gondolták. Érdekes lesz megfigyelni, ezen a hétvégén hogyan teljesítenek" – nyilatkozta a címvédő.
Daniel Ricciardo azonban optimista, mert sok potenciált lát az autójában. "Üres pályán nagyon erős tempót diktáltunk [Melbourne-ben] – vélte. –
Sok volt még a tarsolyunkban."
Az ausztrál pilóta 4. lett Kimi Räikkönen mögött, miután egy erősen vitatható rajtbüntetést beszedve a táv első felében beragadt néhány lassabb autó mögé. A futam végi hajsza közben a leggyorsabb kört is megfutotta,
ennek körülményei mondatják azt vele, hogy az RB14 erős.
"A leggyorsabb kört olyan gumikkal futottam, amikbe addigra 20 kört belepakoltam. Keményen támadtam Kimit, hátha hibázik, nem bántam finoman az abroncsokkal. Csupán az utolsó körökben lassítottam kicsit, hogy legyen előttem egy kis hely, akkor értem el a leggyorsabb kört" – magyarázta.
Éppen ezért úgy gondolja, a Bahreini Nagydíjon megszorongathatják a másik két élcsapatot, ha nem tévednek el a beállításokkal.
Ha itt is olyan lesz az autó vasárnap, mint Melbourne-ben, azt hiszem, nagyon közel leszünk az élmezőnyhöz"
– mondta Ricciardo.
Szerinte a Red Bull az időmérőn továbbra is hátrányban van a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, ugyanakkor elismerte: ez nem kizárólag a Renault-motor lóerőhiányából fakad. "Többet kell kihoznunk az autóból" – állította.
Max Verstappen az időmérős tempója alapján Ausztráliában megelőzhette volna legalább az egyik Ferrarit, de hibázott a Q3-ban, aztán elrontotta a rajtot és egyszer meg is pördült, így a 6. helyen ért célba. A holland a csapattársával együtt úgy véli, Bahreinben a nagyobb gumikopás a Red Bull kezére játszhat, mert az autójuk kíméletesen bánik az abroncsokkal.