Különös balesetet szenvedett Max Verstappen a múlt hétvégi Bahreini Nagydíjon, amikor az időmérő edzés első szakaszában a Red Bull fara hirtelen kitört, és a hollandot a szemközti gumifal állította meg.
Verstappen akkor azt nyilatkozta, hogy hirtelen egy 150 lóerős löketet érzett, ami megindította az autó farát,
amit a meglepett pilóta már nem tudott megfogni.
Verstappen pilótatársai közül többen hitetlenkedve fogadták a magyarázatot, ami technikai hibára engedett következtetni. A Red Bull csapatfőnöke, Christian
Horner Sanghajban elismerte: nem műszaki hiba, hanem a 20 éves holland jobb lába volt a felelős a bakiért.
„Nem ragadt be a gázpedál – mondta Horner az Autosportnak. – Szerintem amikor ráhajtott a rázókövekre, megugrott a lábfeje. Elég nyilvánvalónak tűnik.
Azon a szakaszon a sebességváltás mindig rizikós volt, és szerintem emiatt, meg a padlógázas sietség miatt mozdult el a lábfeje [a gázpedálra].
Száz szónak is egy a vége, az ilyesmi előfordul, nem kell ezt tovább ragozni."
A Renault vezetői múlt szombat óta kellemetlenül érezhették magukat, főleg, miután Daniel Ricciardo autója az akkumulátor (vagyis a franciák energia-visszavezető rendszerének) hibájából esett ki a Bahreini GP első körében.
„A motor pontosan úgy reagált a gázadásra, ahogy ilyenkor kell, ez egyértelmű
– magyarázta a Renault sportfőnöke, Cyril Abiteboul.
"Ez sorsszerű dolog, ok és okozat kérdése, ha az ember lenyomja a gázpedált, a motor valamit reagálni fog. A motor pedig pontosan úgy reagált, ahogy az elvárható."
Verstappen 150 lóerős sztorijára a Renault pilótája, Nico Hülkenberg reagált a legkritikusabb hangon. A német kijelentette, nehezen tudja elfogadni a magyarázatot, és
ha a Renault-motornak tényleg van 150 lóerős tartaléka – vagyis "bulimódja" –, akkor ő is használni akarja.
Horner szavai azonban tisztázták a Renault-t a félreértések alól.