A Mercedes kárminimalizálási céllal vágott neki a Monacói Nagydíjnak, és ez többé-kevésbé össze is jött nekik, mert mindkét pilótájuk megtartotta a versenyen azt a pozíciót, amit az időmérőn harcolt ki magának; Lewis Hamilton a dobogóra állva 3., Valtteri Bottas 5. lett.
Hamilton a kerékcseréje után többször panaszkodott rádión a gumikra, attól félt, hogy nem fogják kibírni a célig, de nem lett igaza. "A korai boxkiállásomnál azt hittem, mindenképp két kerékcserére lesz szükségünk – mondta. – Más pályán bizonyára mindenki kétszer állt volna ki a boxba."
Monacóban ugyanis az előzés kvázi lehetetlen volta miatt senki sem vállalta be a pozícióvesztést a frissebb abroncsokért cserébe, hiába küzdöttek a szemcsésedéssel a Ferrarik és Hamilton is. A tempót leginkább a motorproblémával küzdő Daniel Ricciardo fogta vissza az 1. helyen, de Hamilton szerint az élmezőnyből senki sem törte magát a támadásért.
"Nagyjából a 6. körtől csak vánszorogtunk, szó szerint. Nem volt valódi verseny – jelentette ki. – Daniel kiváló munkát végzett, örülök a sikerének, de mindannyian letekertük a fordulatszámot és csak kocogtunk körbe-körbe, hogy biztos eljussunk a célig."
Nem tudom, Önöknek ez izgalmas volt-e, de ha igen, nincs probléma."
"Örülök, hogy csak 3 pontot vesztettem az előnyömből Sebastiannal szemben, ez a legfőbb" – tette hozzá a világbajnoki tabellára utalva.
A legjobb sansza Bottasnak lehetett volna az előzésre, mivel
az előtte haladókkal ellentétben nem az ultralágy, hanem a szuperlágy gumit kapta meg a kerékcseréje után,
ami nem kopott vészesen, de így sem tudta megelőzni Kimi Räikkönen Ferrariját, hiába loholt sokáig a sarkában.
"Amikor túl közel kerültem Kimihez, túlmelegedtek a fékek és a motor, ez kicsit hátráltatott. De a tempókülönbség olyan kicsi volt, hogy lehetetlen volt megelőznöm – mondta Bottas. – Nem vagyunk elégedettek a hétvégével. Tudtuk, hogy nehéz lesz, az is lett. Nem szereztünk annyi pontot, amennyit akartunk, de rosszabb is lehetett volna."