Elbukni látszik a 2021-re tervezett F1-es motorforradalom, miután Jean Todt, az FIA elnöke Monzában kijelentette, nem számít arra, hogy a közeljövőben új gyártók csatlakozzanak a mezőnyhöz, inkább a meglévő négy márka megtartására összpontosít.
Ross Brawn, az F1 sportigazgatója támogatná a szabályváltozások elhalasztását, ami kedvezne a sportágban jelenleg érdekelt gyártóknak, hiszen a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda tovább fejleszthetné a meglévő technológiáit, azonban az erőforrások továbbra is csillagászati összegeket emésztenek majd fel.
Az esetleges szabályváltozások után is magasnak ígérkező költségeket okolta a visszalépés miatt Andy Palmer, az Aston Martin ügyvezetője, a napokban pedig Stefano Domenicali, a Ferrari korábbi csapatfőnöke, a Lamborghini jelenlegi vezérigazgatója mondta ki, hogy nekik egyelőre túl drága a Forma-1.
Azt mondanám, [az indulás] pillanatnyilag nehéz, mert a Forma-1 óriási szintű befektetést igényel, nem csak a versenyképesség, hanem már a versenyzés érdekében is
– nyilatkozta az F1 hivatalos podcastjában. – Manapság a Lamborghininek más prioritásokba kell befektetnie. Egy nagy vállalatcsoportot konszolidálunk, nagy növekedésben vagyunk. Ebből következően, rövidtávon ezt nem látom lehetségesnek, de az életben sohase mondjuk, hogy soha.”
A Lamborghini tulajdonosa az Audin keresztül a Volkswagen csoport, amit többször is hírbe hoztak már az F1-gyel, legutóbb a Porsche révén. Lapértesülés szerint a dízelbotrány következményeit nyögő vállalatcsoport átszervezése révén a Lamborghini a többi luxusmárkájuk, a Bugatti és a Bentley mellett a Porsche irányítása alá kerülhet.
Az olasz autógyártó nemrég kikacsintott az F1-re,
azáltal, hogy héthónapos munkával a versenyszakosztály, a Squadra Corse és a Polo Storico munkatársai 26 év után restaurálták a Lamborghini motorral szerelt, egyébként nem kifejezetten sikeres Minardi 191B-t, így a nyár folyamán újra felüvölthetett a V12-es erőforrása.