Meglehetősen nagy felháborodást váltott ki a szurkolók körében az F1-es vezetés azon lépése, amely szerint több mint 100 millió dolláros szerződést kötött a sportmarketinggel foglalkozó Interregional Sports Grouppal (ISG), hogy a jövőben széles körben lehetővé tegye a versenyek közbeni sportfogadást. Sokak szerint a Liberty Media ezzel túl messzire ment.
Az ISG-nek joga lesz világszerte engedélyt adni sportfogadással foglalkozó vállalatoknak arra, hogy kínálatukba felvegyék az F1-es fogadásokat.
A Financial Times szerint 5 évre szóló, legalább 100 millió dolláros szerződés értelmében az F1-es közvetítések alatt, valamint a pályák szélén is megjelennek majd a sportfogadással foglalkozó cégek reklámjai, ahogyan az online és a közösségi médiában is.
Ez a szerződés az egyik legnagyobb összegű szponzorációs megállapodás az F1 történetében.
„Az ehhez hasonló partnerség bevett gyakorlatnak számít majdnem mindegyik prémium sportágban.
A szponzoráció elősegíti a sport gazdasági növekedését, ez pedig jobbá teszi a sportot a szurkolók szemében”
– mondta Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója. A lépéssel nemcsak a több bevételhez jutó Liberty, hanem a csapatok is jól járnak, akik így ugyancsak nagyobb összeget kaphatnak a közösből.
Ugyanakkor ez egy olyan lépés az F1 vezetőitől, amelyet még Bernie Ecclestone is kockázatosnak tartott meglépni a maga idejében.
Az F1 korábbi vezérigazgatója 2016-ban azt mondta, 3-4 évvel azelőtt megfontolta a dolgot, de nem találta alkalmasnak arra, hogy a Forma-1-be hozza a szerencsejátékot.
Számos felháborodott néző a közösségi médiában fejezte ki nemtetszését a szerencsejáték bevonása iránt szeretett sportágába.
Van, aki szerint ezzel rossz példát mutatnak a gyerekeknek, és már fiatal korban potenciális szerencsejáték-függőket nevelnek,
míg mások azt kifogásolják, hogy korábban a politikai korrektség jegyében száműzték a rajtrácslányokat, a szerencsejáték bevonása azonban szöges ellentétben áll ezzel a szellemiséggel. Akadtak azonban olyanok is, akik szerint jó döntést hozott a Liberty, mert ezzel még több szurkolót szerezhetnek az F1-nek, valamint kiemelték, nem tesz valakit rögtön függővé az, ha fogad.
A Financial Times idéz egy F1-hez közel álló személyt, aki szerint
jelenleg nem áll megfontolás alatt, hogy oddsokat mutassanak a képernyőn a futamok alatt, több országban ugyanis tiltják az efféle fogadásra buzdítást,
valamint ennek a gyerekekre gyakorolt hatása is aggasztó lehet.
Ezenfelül több országban, köztük Olaszországban és Ausztráliában még a sportfogadással foglalkozó cégeket reklámozni is tilos, az F1-re így hasonló harc várhat, mint a dohányreklámok betiltásának ideje alatt.
A szerződés része egyébként a Sportradar nevű, fogadási csalásokkal foglalkozó cég is, amely a különböző fogadási mintákat elemezve igyekszik felderíteni és kiszűrni a nem tisztán játszókat. „El vagyunk ragadtatva, hogy a szurkolóknak izgalmas és biztonságos fogadási élményben lesz része. Várjuk, hogy még tovább javítsuk a szurkolói élményt" – nyilatkozta David Lampitt a Sportradartól.