Vágólapra másolva!
A Ferrari csapatfőnöke dühös volt a Japán Nagydíj időmérőjén történt rossz taktika miatt, ha szükséges, télen személyi változtatásokat is eszközölhet.

A Japán Nagydíjon a Ferrari minden bizonnyal utolsó utáni esélyét is eljátszotta, hogy Sebastian Vettellel megnyerje a 2018-as világbajnoki címet. A vörösök kálváriája már a szombati időmérő edzésen elkezdődött, amikor a Q3-ban köztes esőgumikat tettek fel, ezzel alaposan lábon lőve saját magukat, majd a versenyen folytatódott, amelyen mindkét autójuk ütközött Max Verstappennel, Vettel hátránya pedig 67 pontosra nőtt Lewis Hamiltonnal szemben a pontversenyben.

Maurizio Arrivabene nem arról híres, hogy gyakran és hosszan nyilatkozik, a Mercedes csapatfőnökével ellentétben ritkán szólal meg, és akkor sem akárkinek. Ezért is sokatmondó, hogy a szombati időmérő után – bár Vettel megvédte a rosszul döntő Ferrarit, – igen markáns véleményt fogalmazott meg csapata baklövésével kapcsolatban, majd azt is kilátásba helyezte, hogy a tél folyamán átszervezéseket eszközölnek a következő szezonra.

Forma-1, Japán Nagydíj, szurkoló
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen
Forma-1, Japán Nagydíj, szurkoló
Forma-1, Japán Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Japán Nagydíj, Esteban Ocon, Force India
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Japán Nagydíj, Lance Stroll, Williams
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Japán Nagydíj, Pierre Gasly, Toro Rosso
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren
Forma-1, Japán Nagydíj, Marcus Ericsson, Sauber
Forma-1, Japán Nagydíj, Marcus Ericsson, Sauber
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton

A hibát ott követte el a Ferrari, hogy arra számított, korábban jön az eső, ezért a többi csapattal ellentétben intermediate abroncsokon küldte pályára Vettelt és Kimi Räikkönent, ami miatt előbbi csak a kilencedik, utóbbi a negyedik időt autózta.

– mondta Arrivabene az időmérő után. – Más esetekkel ellentétben most könnyű volt megérteni, hogy mi történik a pályán, mivel minden ellenfelünk száraz pályára alkalmas gumikon hagyta el a bokszutcát. Néha hasznosabb, ha az ember leveszi a szemét a monitorról, és a pályát figyeli, használva a józan eszét.”

A Ferrari csapatfőnöke hiányolt egy tapasztalt, sokat látott mérnököt, aki az ilyen esetekben segíthetne.

„Igaz, hogy fiatal csapat vagyunk, de talán elkélne egy rutinos róka, egy tapasztalt személy, aki pontosan és gyorsan olvassa az ilyen helyzeteket.”

Arrivabene nem zárta ki, hogy a szezon végeztével átszervezik a csapatot. Mint mondta, az idény mérlegét annak lezárulta után vonják meg, és ha szükséges, megteszik a megfelelő lépéseket.

Forma-1, Japán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing, Romain Grosjean, Haas F1
Forma-1, Japán Nagydíj, Toro Ross-drukker
Forma-1, Japán Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Ayrton Senna szurkolója
Forma-1, Japán Nagydíj, Ayrton Senna, Sebastian Vettel, Michael Schumacher, Fernando Alonso
Forma-1, Japán Nagydíj, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber
Forma-1, Japán Nagydíj, Lance Stroll, Williams Racing, Esteban Ocon, Force India
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Safety Car
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Max Verstappen, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Max Verstappen, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber, Esteban Ocon, Force India

A vasárnapi futam után szintén lett volna oka a bosszankodásra, noha a csapat a versenyen nem hibázott, helyette sokan Vettelnek rótták fel, amiért meggondolatlan manőverbe fogott, és nekiment Verstappennek.

– védte meg pilótáját a csapatfőnök a Sky Sportsnak nyilatkozva. – Elfogadom, ha valaki azt mondja, hogy versenybaleset volt, a tény viszont az, hogy nem tudtuk kiaknázni a bennünk rejlő potenciált.”

„Együtt nyerünk és együtt veszítünk. Figyelembe véve a tegnap történteket, a csapat és a versenyzők nagyon jól reagáltak. Megakadályoztak minket abban, hogy elérjük a dobogót, legalább a dobogó a kezünkben volt, és noha mindkét autó sérült volt, elég jól működött.”

Arrivabene a Juventusban?

A Japán Nagydíj előtt olyan pletykák kaptak szárnyra, melyek szerint a Ferrari csapatfőnöke érkezhet a Juventus labdarúgócsapatától távozó vezérigazgató, Giuseppe Marotta helyére. Arrivabene jelenleg is a klub igazgatótanácsának tagja, régóta jóban van a Juventust tulajdonló Agnelli-családdal.

A Ferrari csapatfőnöke azonban tagadta, hogy egyhamar Torinóba tennét át a székhelyét.

„A Ferrarinál vagyok, a jövőm is ide köt – mondta Szuzukában. – Jelenleg az igazgatótanács tagja vagyok, már azelőtt az voltam, hogy Maranellóba jöttem, és szeretném is megtartani ezt a pozíciót.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!