A Japán Nagydíjon a Ferrari minden bizonnyal utolsó utáni esélyét is eljátszotta, hogy Sebastian Vettellel megnyerje a 2018-as világbajnoki címet. A vörösök kálváriája már a szombati időmérő edzésen elkezdődött, amikor a Q3-ban köztes esőgumikat tettek fel, ezzel alaposan lábon lőve saját magukat, majd a versenyen folytatódott, amelyen mindkét autójuk ütközött Max Verstappennel, Vettel hátránya pedig 67 pontosra nőtt Lewis Hamiltonnal szemben a pontversenyben.
Maurizio Arrivabene nem arról híres, hogy gyakran és hosszan nyilatkozik, a Mercedes csapatfőnökével ellentétben ritkán szólal meg, és akkor sem akárkinek. Ezért is sokatmondó, hogy a szombati időmérő után – bár Vettel megvédte a rosszul döntő Ferrarit, – igen markáns véleményt fogalmazott meg csapata baklövésével kapcsolatban, majd azt is kilátásba helyezte, hogy a tél folyamán átszervezéseket eszközölnek a következő szezonra.
A hibát ott követte el a Ferrari, hogy arra számított, korábban jön az eső, ezért a többi csapattal ellentétben intermediate abroncsokon küldte pályára Vettelt és Kimi Räikkönent, ami miatt előbbi csak a kilencedik, utóbbi a negyedik időt autózta.
Nagyon mérges vagyok, ami ma történt, az elfogadhatatlan
– mondta Arrivabene az időmérő után. – Más esetekkel ellentétben most könnyű volt megérteni, hogy mi történik a pályán, mivel minden ellenfelünk száraz pályára alkalmas gumikon hagyta el a bokszutcát. Néha hasznosabb, ha az ember leveszi a szemét a monitorról, és a pályát figyeli, használva a józan eszét.”
A Ferrari csapatfőnöke hiányolt egy tapasztalt, sokat látott mérnököt, aki az ilyen esetekben segíthetne.
„Igaz, hogy fiatal csapat vagyunk, de talán elkélne egy rutinos róka, egy tapasztalt személy, aki pontosan és gyorsan olvassa az ilyen helyzeteket.”
Arrivabene nem zárta ki, hogy a szezon végeztével átszervezik a csapatot. Mint mondta, az idény mérlegét annak lezárulta után vonják meg, és ha szükséges, megteszik a megfelelő lépéseket.
A vasárnapi futam után szintén lett volna oka a bosszankodásra, noha a csapat a versenyen nem hibázott, helyette sokan Vettelnek rótták fel, amiért meggondolatlan manőverbe fogott, és nekiment Verstappennek.
Miért kell arról beszélnünk, hogy hibázott-e? Sebastian a munkáját végezte, amennyire én tudom, az autója mellette volt [Verstappenének.]
– védte meg pilótáját a csapatfőnök a Sky Sportsnak nyilatkozva. – Elfogadom, ha valaki azt mondja, hogy versenybaleset volt, a tény viszont az, hogy nem tudtuk kiaknázni a bennünk rejlő potenciált.”
„Együtt nyerünk és együtt veszítünk. Figyelembe véve a tegnap történteket, a csapat és a versenyzők nagyon jól reagáltak. Megakadályoztak minket abban, hogy elérjük a dobogót, legalább a dobogó a kezünkben volt, és noha mindkét autó sérült volt, elég jól működött.”
A Japán Nagydíj előtt olyan pletykák kaptak szárnyra, melyek szerint a Ferrari csapatfőnöke érkezhet a Juventus labdarúgócsapatától távozó vezérigazgató, Giuseppe Marotta helyére. Arrivabene jelenleg is a klub igazgatótanácsának tagja, régóta jóban van a Juventust tulajdonló Agnelli-családdal.
A Ferrari csapatfőnöke azonban tagadta, hogy egyhamar Torinóba tennét át a székhelyét.
„A Ferrarinál vagyok, a jövőm is ide köt – mondta Szuzukában. – Jelenleg az igazgatótanács tagja vagyok, már azelőtt az voltam, hogy Maranellóba jöttem, és szeretném is megtartani ezt a pozíciót.”