Az Osztrák Nagydíjon vált egyértelművé, hogy a Ferrari az egyenesekben riválisai fölé nőtt. Ekkortól kezdve megfigyelhető volt, hogy tizedeket hoznak a többieken a pálya egyeneseiben. A trükköt az energia-visszanyerő rendszerben kellett keresni, arra azonban mostanáig senki nem jött rá, mivel is tett szert ekkora előnyre a maranellói istálló, amely a Szingapúri Nagydíj óta visszaesett ezen a téren.
Az óriási előnyt nem közvetlenül a kigyorsításon, hanem az egyenesek második harmadában lehetett tapasztalni a Ferrari javára, amely az energia-visszanyerés hatékony alkalmazásával magyarázta a dolgot. Michael Schmidt, az Auto Motor und Sport szakírója több teóriát is felvázolt, kezdve a titkos energia-tárolótól az üzemanyag és olaj keverékének ideiglenes befecskendezéséig. Voltak, akik szerint az akkumulátorok hűtésére használt olajat valahogy bevezették a belső égésű motorba.
Az azonban FIA mindig biztosította a riválisokat a Ferrari autóinak szabályosságáról.
Egy biztos, a Szingapúri Nagydíj óta eltűnt a vörösök pályától függő 3-5 tizedes előnye az egyenesekben, és hirtelen azonos tempóra voltak csak képesek, mint a Mercedes.
„Ez világosan látható a GPS-es méréseinkből" – mondta Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának igazgatója, aki szerint ez a Ferrari kanyarsebességeinek csökkenését is magyarázza. – Ha kevesebb erő áll rendelkezésükre, talán nem képesek olyan nagy szárnyállással menni, mint korábban, és vissza kellett vegyenek a leszorítóerőből.”
Andy Cowell, a Mercedes motorfőnöke ezzel együttt világossá tette, hogy még mindig nagyon erős a Ferrari az egyenesek második harmadában, Toto Wolff csapatfőnök pedig úgy véli, továbbra is a Scuderia motorja a legerősebb.
Az FIA korábban extra szenzort szerelt a Ferrari autóiba, amely a többi csapattól eltérő megoldást használ az akkumulátoraival.
Schmidt értesülései szerint a szövetség az utóbbi időben egy második szenzort is beszerelt, sokak szerint pedig ez állhat a vörösök teljesítményvesztésének hátterében.
Azt, hogy ez mikor történt meg, nem árulták el. Schmidt a Renault-tól úgy tudja, hogy az első szenzorral nem tudták kétséget kizáróan bizonyítani, hogy a Ferrari a megadott határértékeken belül van az energia-visszanyerő rendszerének használatakor, ezért volt szükség újabb szenzor beszerelésére. Hogy ez összefügg a visszaeséssel, egyelőre azonban puszta spekuláció.
Bernie Ecclestone, az F1 korábbi vezérigazgatója jelen volt az Orosz Nagydíjon, és ha már arra járt, belerúgott a Ferrariba is. Ecclestone nem most először fejtette ki, hogy az olaszok tehetnek arról, hogy patinás csapatuk nem képes legyőzni a Mercedest.
„Túl olasz – mondta Ecclestone az ESPN-nek arra a kérdésre, hogy miért teljesít alul a Ferrari az idén. – Valakinek épp tegnap mondtam, hogy olyanok, mint régen."
Ecclestone ezzel a Jean Todt előtti korszakra gondolt, amelyben a Ferrari hiába próbálkozott világbajnoki címet nyerni, hosszú évekig egyszer sem jött össze neki. „Odament Todt, és elkezdett odafigyelni a dolgokra, úgyhogy akkor nem voltak annyira olaszok, valamint Michael [Schumacher] vezette a csapatot.
Egy kicsit minden más volt, ez a fajta felállás hiányzik nekik. A Ferrari teljesen máshogy működik, mint a Mercedes.
A Mercedes csapata csak a versenyzéssel foglalkozik, semmi köze magához a gyártóhoz. A Ferrari eközben az utcai autóival is törődik, amelyet többé-kevésbé az F1-ben mutatott teljesítményéhez igazít."