Ferrari's German driver Sebastian Vettel (R) leads Mercedes' British driver Lewis Hamilton during the Formula One Australian Grand Prix in Melbourne on March 25, 2018. / AFP PHOTO / Paul Crock / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
A csapat nem tart attól, hogy Sebastian Vettel üldözése közben visszafordíthatatlanul károsította volna Hamilton motorját a megfelelő hűtés hiánya.
Onnantól, hogy Lewis Hamilton egy rosszul betáplált adat miatt visszaesett Sebastian Vettel mögé az Ausztrál Nagydíjon a virtuális Safety Car idején, a brit az erősebb arzenál ellenére hiába hajkurászta a németet, nem tudta elvenni tőle a győzelmet.
A futam második felét végig a Ferrari szélárnyékában töltötte, ami nagyobb hátrányt, mint segítséget jelentett, mivel akkora előnye nem volt, hogy épkézláb támadást indítson, a motorja viszont nem kapott kellő hűtést.
Úgy döntött, hét plusz pontért nem kockáztat, és inkább lemaradt kicsit Vetteltől, mint hogy a motor túlhevüljön és idő előtt használhatatlanná váljon – egész évben csak három erőforrást lehet büntetlenül használni, így nem árt az óvatosság.
A Mercedes a gyárban elvégzett ellenőrzések alapján nyugodt.
Andrew Shovlin vezető versenymérnök azt mondja, "meggyőződésünk, hogy a motor jó állapotban lesz."
A hőmérséklete az üldözés közben "eléggé megközelítette a határértéket, és a határértékeket mindig nagy figyelemmel követjük – nyilatkozta a Mercedes által közzétett videóban. – Meg lehet közelíteni őket, csak óvatosnak kell lenni, nehogy átlépjük."
"Lewis esetében minden rendben volt. Épphogy súroltuk alulról a limitet, és hallhatták Lewist a rádión panaszkodni, hogy nem tud előzni, ezért inkább kíméli a motort. Visszavett a tempóból és hűtőtte az autót."
Shovlin hozzátette, hogy Hamiltonnal a következő két versenyen, Bahreinben és Kínában ugyanezt a motort tervezik használni, de természetesen csak a jövő hétvégi első edzésen derül ki, tényleg minden rendben van-e vele.