Jövőre a MotoGP mintájára szervezik az F1-es hétvégéket
![A Forma-1 előszezoni tesztje Barcelonában - 6. nap, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas](https://cdn.origo.hu/2023/12/5vKUdpzWY0fYyIDE-oUbIMawibzG3W43FwFOFYvgKQU/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzhhNzcxNmZkNzBhNjQ3YzJiNjM2YWNhOWU0YmE1OTg1.webp)
A 2019-es szezontól az F1 és az F2 promótere, a Liberty Media veszi át az új F3-as bajnokság kereskedelmi ügyeinek kezelését, erősítette meg az FIA. Az új sorozat a „nagytestvérek” mellett az F1-es nagydíjhétvégék programjába is beépül majd, lényegében az idén még létező GP3 helyét veszi át.
A döntés azért fontos, mert a korábban GP2 néven, Bernie Ecclestone által létrehozott (mostani) F2-es bajnokság, valamint az F1-es hétvégéken szintén látható GP3 kifejezetten az FIA korábbi F2-es és még mindig létező F3-as Európa-bajnokságának jelentett konkurenciát azzal, hogy a nagydíjakon is megjelentek.
Az összeolvadás révén megvalósul Ross Brawn terve és az F1-es programban is kialakul egy, a MotoGP programjához hasonló piramisszerű struktúra, hiszen a közönség egyszerre láthatja az aktuális legjobb pilótákat az F1-ben, valamint a feltörekvő generációkat is az F2-ben és az F3-ban. Egyben az európai formulaautós kategóriák száma is csökken, mert
a korábbi Formula Renault 3.5 után a GP3 is eltűnik.
„Az egyik célunk, hogy [a nézők] megismerkedhessenek az új tehetségekkel és követhessék az előmenetelüket egy világosan meghatározott és színvonalas ösvényen – nyilatkozta Ross Brawn, az F1 sportigazgatója. – Itt a nemzeti és regionális kategóriák legjobbjai versenyeznek majd a legnagyszerűbb pályákon azokkal egy műsorban, akikkel talán a jövőben együtt hajtanak majd az F1-ben.”
Out of the pit garage, @TataCalde makes her way on track pic.twitter.com/pj06KnEkfx
— GP3 Series Official (@GP3_Official) February 22, 2018
A bajnokságban maximum 30 versenyző indulhat egyszerre, a szezon 9-10 hétvégéből áll majd, egyenként két futammal. Új autót is építenek (glóriával), a konstrukció mindenki számára egyforma lesz és a tesztelés, valamint a pályán dolgozó személyzet korlátozásával megpróbálják a költségeket is alacsonyan tartani.
Az F3-as bajnokság beemelése az F1-es programba azt jelenti, hogy egyértelművé válik az út a világbajnokság felé.
Eddig több-kevesebb alternatív sorozatban pallérozódhattak a fiatalok, de a Formula V8 és a GP3 megszűnésével lényegében csak a japán Super Formula és az amerikai IndyCar marad számottevő formulaautós bajnokság az F1-es hétvégék műsorán kívül. Nemzeti szinten F3-as és F4-es sorozatokat rendeznek, valamint a Formula Ford és a Formula Renault biztosít terepet a gokartból kiszálló fiataloknak.