Látványos változások várhatók az idei F1-es autókon, mivel szélesebb és egyszerűbb első vezetőszárnyak, magasabb hátsó szárnyak és egy sor egyéb aerodinamikai módosítás révén próbálják elérni a szabályalkotók, hogy az autók könnyebben kövessék egymást, és több lehetőség nyíljon az előzésre a 2019-es szezontól.
Az új regulák nem arattak osztatlan sikert, az élcsapatok szerint nem javul majd a helyzet, de a fejlesztés rengeteg pénzbe kerül, és megoszlanak a vélemények arról is, hogy az új előírások alkalmasak-e az erőviszonyok felborítására. A Red Bull azt állította, hogy ők visszanyerték a teljesítményvesztést a szélcsatornában, de a kisebb csapatoknál nem ilyen egyértelmű a helyzet.
„Ez nagy pofon volt – nyilatkozta Andy Green, a Force Indiából lett Racing Point technikai igazgatója az Autosportnak. – Amikor pár hónappal ezelőtt [a modellt] először bevittük a szélcsatornába, akkor egy olyan autóról beszélhettünk, ami több másodperccel lassabb volt, és a kiegyensúlyozottsága is romlott. Ez volt a lehető legrosszabb végkifejlet.”
Remélhetőleg a szorosabb versenyek terén lesz némi pozitívum ebben. Mi, ahogy mindenki más is, próbálunk kimászni a gödörből, amibe ezekkel az új szabályokkal beleugrottunk.
Green szerint, ha nem is kellett az egész autót újratervezni, azért „elég közel” kerültek ehhez. Jelentősnek nevezte a kihívást, amivel szerinte a csődeljárás előtti állapotában a Force India nehezen birkózott volna meg. „A jelentős, architektúrai változásokat a szezon során tovább kell fejleszteni, úgyhogy küszködtünk volna. Most sokkal jobb helyzetben vagyunk, ez segíteni fog.”
A brit szakember kevésbé optimista azzal kapcsolatban, hogy a versenyzésnek jót tesz majd az átalakítás, ő maga nem számít nagy változásra az autók előzési lehetőségei terén. „Remélem, hogy tévedek, és ez a munka pozitívumokat fog eredményezni, de a mi elemzéseink alapján ez viszonylag csekélységnek tűnik.”
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke közben a RaceFansnek azt mondta, szerinte az idén már nem lesznek „mintázatok” a teljesítmény terén, nem számít arra, hogy egy adott pályatípuson mindig egy adott csapat lesz sikeres. Ő arra számít, hogy a győzelemért zajló csatában már a Red Bull-Hondával is számolni kell majd.
Ez megváltozott, és a Honda erőforrása is nyilvánvalóan nagyon erős már. A legnagyobb hatást viszont szerintem a teljesen új aerodinamikai szabályok hozzák.”
„Ez mindent felboríthat. Valaki találhat egy kiskaput, előírást vagy a többieknél korábban rájöhet, hogy miként működnek ezek az autók, úgyhogy szerintem sok változó van az új szabályokban. Lesznek majd olyan csapatok is az elejében, akik eddig nem voltak a radaron” – jósolt a Mercedes csapatfőnöke.