Az F1-es szezon közeledtével hétről hétre fokozódik a várakozás azzal kapcsolatban, hogy vajon változnak-e az erőviszonyok, és azok a csapatok, amelyek tavaly a fejlődés útjára léptek, tudják-e tartani a lépést, és folytatódik-e az eredményeik javulása. 2018-ban a szezon egyik meglepetése a Sauber volt, ami nehézkes kezdés után végül a Haasnál és a McLarennél is többször jutott be a pontszerzők közé.
A svájci istálló 2017-ben majdnem csődbe ment, többször is átszervezték a menedzsmentet, kinevezték Frédéric Vasseur-t csapatfőnökké, majd főszponzorként és technikai partnerként megérkezett az Alfa Romeo, ami Charles Leclerc-t is hozta magával. A Ferrarihoz átirányított pilóta vezetésével a Sauber a 8. lett a konstruktőri világbajnokságban.
Bár ez nem kiemelkedő eredmény, akadtak olyan versenyek, ahol a bordó-fehér autók tempójára több ellenfél is felfigyelt, közülük a Sauber korábbi pilótája, Sergio Pérez és a McLarenhez igazoló Carlos Sainz is úgy véli, hogy 2019-ben már számolni kell a hinwiliekkel. Pérez szerint egykori csapata kilábalt a gödörből a Ferrarival kötött együttműködés révén, és Vasseur érdemeit is méltatta.
Nagyszerűen fejlődnek, őket mindenképpen figyelni kell. A következő szezon során eléggé elöl lehetnek, én is várom már ezt.”
A Sauber az idén új versenyzőpárossal, a rutinos Kimi Räikkönennel és az újonc Antonio Giovinazzival áll rajthoz, így a világbajnoki tapasztalat és a fiatalos lendület is meglesz az istállóban, ráadásul az erőforráson túl várhatóan további alkatrészeket megkapnak majd a Ferraritól, így a Haas mellett elképzelhető, hogy akár a konstruktőri tabella 3-4. helyéért is küzdhetnek majd.
„Mindannyiunknak tartani kell tőlük – mondta Sainz. – Mondjuk, a következő szezon során nekünk mindenkitől tartani kell. Az ember gondol a Sauberre, aztán a Force Indiára, hogy a korábbiaknál kicsit nagyobb büdzsével mire lehetnek képesek. Ott van a Renault is, [nem tudni, hogy] ők mit hoznak össze. Vajon a Haas mit kap meg a Ferraritól?” – folytatta.
A McLarennél teljesen új projekt indul, nehéz év után vissza akarnak jutni a 4. helyre, de a többi csapat közül is bármelyik vezetheti a középmezőnyben zajló csatát
– vázolta a helyzetet. A McLarennek azért sincs könnyű dolga, mert a Williamshez hasonlóan ők nem ügyfélcsapatok az F1-ben (ahogy például a Haas vagy a Racing Point), de nincsenek is ügyfeleik, akikre támaszkodhatnának. „Egy szakadék alakul ki középen, ahol a Williams és a McLaren találja magát” – nyilatkozta Martin Brundle, a Sky Sports szakértője az Autosport International Show-n.
„Meglátjuk, hogy ez beválik-e nekik, bizonyos szempontból remélem, hogy igen, de nehéz dolguk lesz, amikor egy olyan csapat, mint a Haas ellen küzdenek, ami teljesen más üzleti modellel működik, és rengeteg cuccot kapnak a Ferraritól és a Dallarától.”