A Forma-1 kereskedelmi jogait birtoló Liberty Mediánál láthatóan nem igazán vannak kibékülve Bernie Ecclestone-nal, aki szerintük aláássa a jelenlegi vezetést azzal, hogy elégedetlenséget szít a versenyrendezők között. Ecclestone a maga idejében híres volt arról, hogy nem ismert könyörületet a rendezési díjak terén, és minden promóterből annyi pénzt sajtolt ki a futamért cserébe, amennyit csak tudott, mióta azonban nem ő ül a száguldó cirkusz kormánykerekénél, a Liberty szerint azzal beszéli tele a promóterek fejét, hogy túl sokat fizetnek a versenyükért.
Az egészben az a kissé komikus, hogy a legtöbb jelenlegi szerződést a versenyhelyszínekkel még Ecclestone kötötte, ő volt tehát az, aki rendesen megkopasztotta a promótereket. A Liberty hatalomátvételével annyi változott, hogy a Forma-1 tőzsdére kerülésével már nem hétpecsétes titok az, hogy ki mennyit fizet a futamért.
Bernie nagyon jó munkát végzett, talán túl jót is, és lecsapolta a promótereket. Ez most nagyban visszaüt, részben azért, mert a tőzsdén vagyunk, és láthatóvá váltak az árak, részben pedig azért, mert Bernie sokuknak azt sugallta, hogy túl sokat fizetnek
– mondta Greg Maffei, a Liberty ügyvezetője a Deutsche Bank konferenciáján. – Ez nem segítette az ügyünket. A helyzetet súlyosbítja, hogy a kormányok próbálják megvonni a támogatást például Mexikóban és Spanyolországban. Ez kihívásokkal állít minket szembe."
Nemcsak a mexikói és a spanyol verseny jövője körül nagy a bizonytalanség, a jelenlegi helyszínek közül a német, az olasz és a brit futam kontraktusa is lejár az idén.
Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója elmondta, hogy a silverstone-i verseny rendezőivel továbbra sem jutottak megállapodásra, de nem aggódik amiatt, hogy adott esetben akár történelmi helyszínek sorát veszítheti el egyszerre a sportág.
„A sportág szurkolói magja erős – mondta Maffei. – Az ember mindig igyekszik egyensúlyozni az olyan helyszínek között, ahol ez megvan, ami történelmileg Nyugat-Európa, majd terjeszkedni például Vietnámba, Afrikába, vagy egy második versennyel Kínába. Még nem állunk készen új beejelentésre, de van egy tervünk azzal kapcsolatban, hogy hol akarjuk megerősíteni a helyünket, és merre akarunk növekedni. Továbbra is dolgozunk a Miami Nagydíjon, de sok előttünk az akadály. Más alternatívák után is néztünk az Egyesült Államokban, beleértve Las Vegast, valamint Afrikában. Próbáljuk megszilárdítani néhány nyugat-európai verseny helyét a naptárban, és az említetteket behozni."