Meglehetősen ritkán fordul elő Lewis Hamiltonnal olyan, hogy több mint 20 másodpercet kapjon saját csapattársától egy versenyen. Az Ausztrál Nagydíjon az ötszörös világbajnok 20,8 másodperccel a másik Mercedest vezető Valtteri Bottas mögött ért célba a második helyen, hátránya azonban ennél nagyobb is volt a futam egyes részein. Nem tudni, hogy Hamilton tempóveszteségében mekkora szerepet játszott a sérült padlólemeze, a rajtnál azonban még biztosan nem emiatt veszítette el az első helyet, nyilatkozata alapján pedig később sem emiatt maradt le.
Mivel Melbourne-ben egy másik, ugyanolyan autóval versenyző pilótát normál körülmények között nagyjából lehetetlen megelőzni, már az első métereken eldőlt a győzelem sorsa, ami miatt Hamilton a verseny után kissé csalódottnak tűnt, a sajtótájékoztatón is tőle szokatlanul szűkszavű válaszokat adott. Sebastian Vettel szerint riválisának egyszerűen elment a kedve attól, hogy már a verseny elején tudta: elbukta a rajtnál a győzelmet.
Hamilton a rajtnál annyival rosszabbul indult Bottasnál, hogy az első kanyarba érve gyakorlatilag már eldőlt a meccs, a finn kényelmesen fordulhatott be az első helyen.
A verseny után Hamilton nem igazán akart már azzal foglalkozni, hogy miért indult gyengébben, de addig faggatták, amíg a kuplunghasználatot jelölte meg okként.
„Őszintén szólva nem emlékszem túl sokra belőle, elég régen történt” – mondta a nagyjából két órával azelőtti rajtról.
Nem tudom, talán kipörögtek a kerekeim, túlságosan kiengedtem a kuplungot, de nem igazán tudom, egyszerűen nem végeztem elég jó munkát.
Ez azonban már nem igazán számít, Valtteri jobban rajtolt. Amint odaértünk az első kanyarba, tartottuk a pozíciónkat, még mindig a miénk volt az első sor. Valtteri kivételes munkát végzett a futam alatt, gratulálok neki. Utána már minden arról szólt, hogy bevigyem az autót a célba."
Hamilton negyedik körben megsérült padlólemeze hatással volt a hátsó gumik hőmérsékletére, amelyek elkezdtek túlmelegedni, a kerékcseréje után az ötszörös világbajnok pedig abban sem volt biztos, hogy végig tud menni a közepes szettel, és nem kell még egyszer kiállnia a bokszba. Végül simán teljesítette a versenyt, amelynek végén még a leggyorsabb kört is megpróbálta elvenni Bottastól, de végül 5 tizeddel kikapott ezen a téren csapattársától.
Vettel a verseny után nem igazán értette, hogy Hamilton miként maradhatott le ennyire Bottastól, és csak arra tudott gondolni, hogy a Mercedes világbajnoka egyszerűen elvesztette a lelkesedését menet közben.
Nem tudom, hogy mit csinált Lewis, szerintem valószínűleg elunta magát és nem volt boldog amiatt, hogy alulmaradt a rajtnál
– mondta Vettel. – Szerintem nem ez az első verseny, amelyen csak megy körbe, ekkor már csak játszadozott."
A Ferrari pilótája annak sem dőlt be, hogy Hamilton a gumikkal szenvedett. „Szóltak nekem a rádión, hogy panaszkodik a gumik miatt, de szerintem eléggé biztonságosan eljutott a verseny végéig. Talán attól a ponttól kezdve már nem örült annak, hogy vezetnie kell."
Hamilton nem tagadta, hogy azért lett ekkora a különbség, mert nem üldözte Bottast.
„Valtteri sokkal nagyobb tempót tudott kiautózni. Ezen a pályán 1,8 másodperccel kell gyorsabbnak lenni a másiknál ahhoz, hogy az ember előzni tudjon, úgyhogy amint magunk mögött hagytuk az első kanyart, minden a tempó menedzseléséről szólt” – mondta az ötszörös világbajnok.
„Azt terveztem, hogy közel maradok, két-három másodpercnyire, utána viszont megsérült az autóm, a különbség pedig lassan elkezdett nőni, és a folytatásban is nőtt volna [bármit is teszek.] Úgyhogy ezután elkezdtem inkább a gumikra vigyázni, majd nagyon korán kellett kiállnom a bokszba a Ferrarira reagálva. Ezután tudtam, hogy ennyi volt a versenyemnek, mert 47 kör volt hátra, tudtam, hogy bajban leszek a gumikkal, ezért jóval lassabb tempóban autóztam, hogy kibírják a gumik a futam végéig.
Nem foglalkoztam a Valtterivel szembeni időkülönbséggel, mert én hagytam, hogy az ekkorára nőjjön, úgyhogy ez nem jelentett valós gondot nekem.”
Ahogyan azt Vettel is említette, Hamilton gumijai jó állapotóak voltak a verseny végén is, ez azonban nem a véletlen műve, a Mercedes pilótája tudatosan óvta őket. „Tisztában voltam vele, hogy Max [Verstappen] és Valtteri később állnak ki kerékcserére, ezért a verseny végén valaki a sarkamban lesz. Ahelyett azonban, hogy nyomtam volna neki, a végére pedig elkoptattam volna a gumijaimat, mint Vettel, én meglehetősen elégedett voltam a verseny végén mutatott tempómmal.”