A Kínai Nagydíjon a Ferrari az idei szezonban három versenyből harmadszor alkalmazott csapatutasítást, mindháromszor olyat, amellyel – szándékosan vagy sem – Sebastian Vettelnek kedveztek. Noha Bahreinben Charles Leclerc nem tartotta be a kérést, hogy egy ideig még maradjon négyszeres világbajnok csapattársa mögött, Ausztráliában nem előzte meg a németet, Kínában pedig félreállt előle, a három szituációból tehát kétszer Vettel jött ki jól. A Kínai Nagydíj utáni sajtótájékoztatón nekiszegezték a kérdést, hogy a sanghaji futamon ő kérte-e meg a csapatot arra, hogy állítsák félre előle Leclerc-t, és egyáltalán igazságosnak érzi-e a történteket, mire meglehetősen ingerülten reagált.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke azzal magyarázta a csapat döntését, hogy meg szerették volna nézni, hogy Leclerc-rel ellentétben Vettel képes-e közeledni a Mercedesekhez, és nem neki akartak kedvezni, hanem a csapat érdekeit tartották szem előtt. A monacói pilóta később elfogadta a Ferrari magyarázatát, a helyszínen tartózkodó újságírók között azonban látszólag többeknek nem jött be a Ferrari húzása. Frederic Ferret, a francia L'Equipe újságírója a következő kérdést tette fel Vettelnek a verseny utáni sajtótájékoztatón: „Te kérted meg a csapatot arra, hogy állítsák félre Leclerc-t? Amennyiben nem, gondolod, hogy fair volt ezt tenni vele?"
Vettel elsőre nem a kérdésre válaszolt, hanem kiosztotta a teremben ülőket, mondván, sokan csak szenzációhajhász cikkeket szeretnének írni az ehhez hasonló kérdésekre adott válaszból kiragadott mondatokkal.
„Mondjuk úgy, hogy már az elengedés pillanatában tudtam, hogy szembe kell majd néznem ezekkel a kérdésekkel.
Nem vagyok benne biztos, hogy szeretnék rá válaszolni, mert nem igazán tetszik, ahogy mindannyian dolgoztok, mert kiragadjátok a válaszokat a szövegkörnyezetből, és rossz fényben tüntetitek fel azokat
– felelte Vettel. – Ha valaki fél óra múlva megkérdez erről a paddockban, talán egyenes választ fogok adni a kérdésre, ti pedig nem írjátok le, vagy veszitek fel azt. Úgy tűnik, hogy néhányótok – nem mindenki – így dolgozik."
Noha azt mondta, hogy nem biztos, hogy válaszolni szeretne, Vettel végül azért a kérdésre is felelt, és elmondta, hogy ő is azt gondolta, az elengedés után egyből gyorsabb lesz, de nem lett, amiért egyébként a levezető körben elnézést is kért a csapattól.
Leclerc saját nyilatkozatában azt pedzegette, hogy csapattársa vélhetően már elkoptatta a gumijait, mire megtörtént az elengedés.
„Igen, úgy éreztem, hogy gyorsabb vagyok az autóban, a csapat pedig megkérdezte, hogy tudnék-e gyorsabban menni – mondta már a sajtótájékoztatón. – Azt válaszoltam, hogy szerintem tudnék.
Kissé meglepődtem, amikor szabaddá vált előttem az út, nos, igazából nem lepődtem meg, de küszködtem kissé azzal, hogy jó köröket rakjak össze.
Amint megtaláltam a ritmust, képes voltam ellépni, de nyilvánvalóan a cél az volt, hogy megpróbáljuk elkapni a Mercedest, akkorra a távolság azonban már túl nagy volt."