Tizenkettőből nulla. Az időmérő edzéseket és a versenyeket tekintve ez az egymás elleni mérlege az újonc George Russellnek és a rutinos lengyel veterán Robert Kubicának az idei szezonban. Az efféle statisztikát soha nem teszi ki egyetlen versenyző sem az ablakba, különösen akkor, ha egy újonc kalapálja el ennyire, Kubica azonban annak ellenére, hogy a hercegségben is kikapott Russelltől, úgy véli, hogy kritikusait sikerült némileg elhallgattatnia a teljesítményével.
Hogy a Williams a mezőny legrosszabb autója, azt mostanra mindenki megszokhatta, nem volt ez másként a miniállamban sem, Russell és Kubica a sor végén zárt az időmérőn, ebben a sorrendben. A futamon aztán változott a helyzet, Kubica csapattársát és Antonio Giovinazzit is megelőzte a rajtnál, később pedig az ütköző Charles Leclerc-t és Nico Hülkenberget is átugrotta, akárcsak a Safety Car alatt kereket cserélő Sergio Pérezt, mígnem Giovinazzi kiforgatta a Rascasse-ban.
„Javítottam két helyet, a nyitő körökben pedig az ember sokat menedzseli a tempót, vigyáz a gumikra. A biztonsági autó után magam mögött tudtam tartani a többieket, de tisztában voltam vele, hogy még ki kell állnom a bokszba. Volt némi esély az esőre, ezért maradtam kint sokáig. Végül alig esett, a stratégiánk így nem volt kifizetődő" – összegzett Kubica.
A lengyel végül a 18. helyen zárt, miközben Russell a 15. pozícióban végzett. Ki tudja, mi lett volna a végeredmény, ha nincs a megpördülés, addig a pontig ugyanis Kubica csapattársa előtt volt, a kockázatos taktikával végül azonban alulmaradt.
Noha a puszta eredmény ezúttal sem őt igazolta – az időmérőn is 3 tizeddel elmaradt a másik Williamstól – Kubica úgy érezte, így is bizonyított,
sokan ugyanis arra is alkalmatlannak tartották, hogy a sérült jobb karjával versenyben legyen Monacóban. „Tudtam, hogy jól fogok teljesíteni ezen a pályán. Szerintem összességében
sok ember gondolta úgy, hogy még a kormányt sem leszek képes rendesen elfordítani, ebben a nem könnyű helyzetben azonban szerintem elég jól teljesítettem,
és boldog lehetek. Természetesen a végeredmény lehetett volna jobb, de ilyen a versenyzés."
Kubica nyers tempója továbbra is hagy kívánnivalót maga után, a csapat pedig még abba is belement, hogy a Spanyol Nagydíjtól kezdve kasztnit cseréljen Russell-lel, előtte ugyanis arra panaszkodott, hogy az ő autója nem teljesen egyforma a csapattársáéval. A csere nem hozta meg a várt hatást, a lengyel Barcelonában és most, Monacóban is lassabb volt össszességében a tavalyi Forma-2-es bajnoknál.
Egy erősséget azonban így is fel tud mutatni, mégpedig a rajtokat, amivel kicsit több szerencsével a hercegségben az idén először végezhetett volna Russell előtt.
„Az emberek azt mondták, hogy az első kanyar gondot jelenthet, de szerintem minden futamon elég jó voltam a rajt utáni első kanyarban, amikor sokkal inkább a versenyzési ösztönök számítanak, mint bármi más."
Hogy a Williams mellett mennyire a várakozáson alul teljesít Kubica is, mi sem jelzi jobban, mint hogy a soron következő Kanadai Nagydíjon sokan már a tartalékpilóta Nicolas Latifit látták a lengyel helyén, a csapat azonban cáfolta a pletykákat és megerősítette, hogy a kanadai most és még öt alkalommal a szezonban csak az első szabadedzésen ül autóba.