Lewis Hamilton idei hatodik győzelmét aratta, ezzel pedig újabb 7 ponttal növelte az előnyét a világbajnoki pontversenyben csapattársával, Valtteri Bottasszal szemben, ez azonban lehetett volna akár 8 pont is, ha az ötszörös világbajnok pár kanyarral korábban dönt amellett, hogy a leggyorsabb körre is rámegy az utolsó körben. A Mercedes világbajnoka látszólag eseménytelen és sima versenyt futott, közben viszont ott motoszkált a fejében, hogy nehogy úgy járjon, mint Lance Stroll tavaly.
Hamilton egyből igyekezett tisztázni, hogy azért, mert 18 másodperccel előzte meg saját csapattársát is, nem volt könnyed a győzelme, a törött ülése mellett a gumikra és az autóra is vigyáznia kellett. Az első abroncsai látványosan hólyagosodtak,
próbálta óvni őket, mert nem felejtette el, hogy Lance Stroll tavaly ugyanitt a verseny 51. körében kapott defektet.
„Láthatóan izzadok, úgyhogy annyira nem volt könnyű verseny, ugyanakkor nagyon kontrollált futam volt, minden körben próbáltam egyre többet kihozni az autóból – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Jól rajtoltam, Valtteri 1-2 másodpercre volt, utána azonban sikerült elszakadnom. A kemény gumi nem volt olyan jó, mint a közepes, ami ritka.
A végén hólyagosodni kezdtek a gumik, megváltozott az autó karakterisztikája, ami miatt kissé aggódtam, nem akartam túlerőltetni az abroncsokat.
Mindig történik valami, ezek az autók mindig a határon működnek, bármi túlmelegedhet, minden a kopásról és megbízhatóságról szól. Vigyáztam a motorra, a gumikra, és spóroltam az üzemanyaggal, ahol tudtam. Emlékszem, hogy Lance Strollnak tavaly volt egy nagy durrdefektje, úgyhogy aggódtam egy kicsit."
Mindez azonban nem akadályozta meg az ötszörös világbajnokot abban, hogy az utolsó körben megpróbálja megfutni a verseny leggyorsabb körét és megszerezni az ezzel járó extra pontot, amivel mesterhármast ért volna el, azaz a pole pozíció és a győzelem mellé ezt az érdemet is magáénak tudhatta volna.
Sebastian Vettel szintén a leggyorsabb körre hajtott friss lágy gumikon (az utolsó előtti kör végén állt ki), de így is csak 24 ezreddel javította meg Hamilton utolsó körös, pár másodpercig leggyorsabb kört érő idejét.
A Mercedes versenyzője utólag elárulta, csak az utolsó kört megkezdve határozta el, hogy rámegy a leggyorsabb körre, és ha már az utolsó kanyarból történő kigyorsítást ennek tudatában hajtja végre, még jobb időt érhetett volna el. „Az utolsó körben úgy döntöttem, hogy megpróbálom – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Nem tudtam, hogy mennyi van a gumikban, de jó kört futottam, amire
jobban rá kellett volna készülnöm, mert csak akkor döntöttem el, hogy megpróbálom, amikor kigyorsítottam az utolsó kanyarból,
ami miatt nagyjából egy tizedet veszítettem."
A második helyen végző Valtteri Bottasnak nagyobb baja is volt annál a befutó előtt, hogy, a leggyorsabb körre koncentráljon, a nyakában lihegett ugyanis Charles Leclerc. A finnek ettől eltekintve eseménytelen versenye volt, győzelmi esélyei már a rajtnál, legkésőbb pedig a kerékcserék előtt elszálltak. „Nem sok minden történt, az elején még jól tartottam a lépést Lewis-zal, az első etap vége felé azonban kezdték feladni az első gumijaim és elkezdtem leszakadni. A kiállás után nagyon nagy lett a hátrányom, a gumikra is vigyáznom kellett.
Lewis ma gyorsabb volt, meg kell vizsgálnom, hogy mitől volt ma annyira erős és következetes. Nem verhetetlen, ezt tudom, egyszerűen csak keményen kell dolgoznom."
Toto Wolff a Sky Sportsnak az idei szezon legjobb produkciójának minősítette az újabb kettős győzelmüket, ugyanakkor felhívta rá a figyelmet, hogy nem dőlhetnek hátra, hiszen még mindig van hátra 13 verseny. „Az autó és a versenyzőink teljesítménye is most volt a legjobb a szezonban, az autóban maradt még, a végén Lewis majdnem megfutotta a leggyorsabb kört, úgyhogy nagyon örülök" – összegzett a csapatfőnök.