HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 28: (L-R) Ron Meadows, Sporting Director of Mercedes GP, Andrew Shovlin, Trackside Engineering Director of Mercedes GP, Mercedes GP Executive Director Toto Wolff, James Vowles, Chief Strategist of Mercedes GP and Simon Cole, Chief Engineer Trackside of Mercedes GP pose for a photo in retro clothes to celebrate 125 years of Mercedes in motorsport before the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 28, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az ígéretes kezdés után szinte teljesen lenullázta a németországi versenyét a Mercedes, pedig jubileumot ünnepeltek hazai pályán, az igazgatótanács szeme láttára.
Az időjárás megfosztotta a Mercedest attól, hogy méltón ünnepeljék a márka motorsportban eltöltött 125 évét és a 200. F1-es nagydíjukat, pedig mindent megtettek annak érdekében, hogy a Német Nagydíj újabb emlékezetes állomás legyen. Az autójuk orrát az Ezüstnyíl-legendát megidézve fehér fóliával és retro logókkal látták el, a csapat tagjai pedig az ’50-es évekre kikacsintó ruhákat viseltek.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke már szombaton figyelmeztetett, hogy sok a vesztenivalójuk az igazgatótanács tagjainak jelenlétében, de úgy vélte, a Német Nagydíj is egy a sok közül, ugyanúgy 25 pont járt a győztesnek, és csupán jól kell szerepelniük a versenyen ahhoz, hogy újabb lépést tegyenek a világbajnoki címek megnyerése felé.
Ez nem sikerült, mivel Lewis Hamilton hiába kezdte a pole pozícióból a versenyt és vezetett meggyőző előnnyel, a változékony időjárás közepette koccant az egyik védősávval, új első szárnyra volt szüksége, és elhúzódott a bokszkiállása is, majd még meg is büntették, így az Alfa Romeók kizárásával is csak a 9. helyezett lett. Valtteri Bottas közben szintén összetörte az autóját, és kiesett.
Nem kínos ez, ilyen az autóversenyzés, néha el kell viselni egy pofont, és tanulni belőle
– összegzett Wolff a Német Nagydíj után. – Az ilyen napok révén lehet fejlődni. Át kell gondolnunk, hogy mi romlott el. Valtteri balesetével már végképp minden összejött úgy, hogy Armageddon lett a hétvégénk. Az semmilyen szerepet nem játszik, hogy a 125 éves évfordulót ünnepeltük, itt van az igazgatótanács és a Netflix is. Így talán több tartalmat kapnak, nekünk viszont tanulni kell ebből.”
Szinte szimbolikus, hogy a Mercedes azt az általuk is csak legendának nevezett történetet idézte meg, hogy az 1934-es Eifelrennen előtt állítólag lekaparták a németek hagyományos versenyszínét, a fehér színű festéket, hogy az autó könnyebb legyen. Ezúttal fóliával helyettesítették a fehér felületet, amitől természetesen nem javult a helyzet. Wolff a Racefansnek elárulta:
Elmondhatom, hogy egyáltalán nem lesz tőle könnyebb az autó. A hétvége előtt az összes mérnöki feljegyzésen az szerepelt, hogy túl nehezek a matricák.”
A szakportál szerzője, Keith Collantine a német Eberhard Reuss könyve, a „Hitler’s Motor Racing Battles” alapján rámutatott, hogy a Mercedes által is csak legendának nevezett történet az Ezüstnyilakról nem feltétlenül állja meg a helyét, és Reuss is csak mítosznak nevezi azt.
Reuss megszerezte az ominózus verseny szabályait, és megállapította, hogy a Mercedes W25-ösök géposztályában nem volt súlyhatár,
ezért „egyszerűen nem volt szükség a verseny előtti este a festék lekaparására”, nem talált olyan korabeli feljegyzéseket sem, amelyek a festékkaparásról szóltak, és fényképeket sem, amelyeken a későbbi Ezüstnyíl még fehér festéket viselt azon a hétvégén.
Reuss megjegyezte azt is, hogy a történet nem szerepelt a korábbi Mercedes-pilóta, Manfred von Brauchitsch 1953-as önéletrajzában sem, de a hat évvel későbbi második kiadásban már igen, miután megjelent az egykori Mercedes-csapatfőnök, Alfred Neubauer (akit öltözékével Wolff is imitált) memoárja is.