Fordult a kocka szombatról vasárnapra a Ferrarinál, mivel Sebastian Vettel a szombati időmérős kiesése után vasárnap a 2. helyen ért célba a zűrzavaros Német Nagydíjon, míg a dobogóra esélyesebb Charles Leclerc szintén a 2. helyen haladva összetörte az autóját, így a pontversenyben lemaradt a csapattársa mögött.
Eleinte úgy tűnt, hogy Leclerc a 10. helyről jegyet váltott a dobogóra, mert jól rajtolt és a Ferrari szokatlanul jó ritmusban hívta ki őt kerékcserére, ezért már a 2. helyen haladt, amikor nedves pályán, új slick gumikkal megcsúszott, és a falnak ütközött az utolsó kanyarnál. Leclerc előtte már többször is korrigált a pályának ezen a szakaszán, később többen is ugyanúgy összetörték ott az autójukat.
„Csalódást okoztam magamnak is – mondta a Viaplay-nek. – Nem volt hatalmas hiba, egy apró rontás volt, ennél már sokkal nagyobb hibákat is elkövettem a szezon során. Ez nem mentség, de az aszfalt az utolsó két kanyarban egy Forma-1-es pályához képest vállalhatatlan, amikor nedves. Nem lehet, hogy ennyire gyenge legyen a tapadás. Láthattuk, hogy más pilóták [is kicsúsztak],
lehet, hogy én voltam az egyetlen slick gumikon, de 60 km/h-s tempóval mentem, és egyáltalán nem volt tapadás.”
„Valami nem stimmel ott, de alapvetően ez nem mentség a hibám miatt. Teljesen az én hibám volt, és nagy kár ezért. Nagyon sajnálom a szurkolókat és a csapatot” – összegzett a monacói pilóta, aki ezzel ismét lemaradt a pontversenyben a Német Nagydíjon remeklő Vettel mögött. Leclerc később a Sky Sports műsorában is kritizálta az aszfaltot, szerinte nem ment „őrülten gyorsan.”
„A hibáig remek verseny volt, de egy hiba elég, hogy az ember kiessen, és teljesen az én hibám volt. Rá kell jönnöm, hogy mi történt, de trükkös körülmények voltak, ilyenkor gyakran megcsúszunk – összegzett a Sky Sportsnak. – A teljesítmény szempontjából elégedett vagyok a hétvégével, persze sok dolog nem sikerült, ezeken meg kell próbálnunk javítani.”
Miközben Leclerc már a dobogót ostromolta, remek rajtja után Vettel nem tudott előrébb keveredni, és intermediate gumikkal a 7-10. hely között haladt attól függően, hogy mikor cserélték le a kerekeit. A Sky Sports szerint a turbóról beszélgettek a mérnökével olaszul, de Vettel a leintés után tagadta, hogy műszaki gondja lett volna, inkább arra utalt, hogy az intermediate-ekkel nem boldogult.
„Az első körrel nagyon elégedett voltam, de aztán azt éreztem, hogy haladnom kellene, mert kicsúszik a verseny a kezeim közül – mondta a Sky Sportsnak. – Utána jöttek a Safety Car-fázisok, a többiek elkezdtek elszállni, és kicsit úgy álltam hozzá, mint régen DC [David Coulthard]. Ő mindig gyors volt ilyen körülmények közepette, de nem feltűnő, és hirtelen mégis az élre került.”
A mai nap a túlélésről szólt, és arról, hogy a megfelelő pillanatban nyomjuk. Végül elkezdett felszáradni a pálya, vegyes körülmények alakultak ki és kezdtem magabiztossá válni.”
„Az első kanyar nagyon trükkös volt, többen is kicsúsztak, de úgy éreztem, ott kell megnyomni, mert ott jónak éreztem magam, sikerült nagy tempót átvinni, DRS-en belülre kerülni, és előzni a hátsó egyenesben. Elég sima előzések voltak, ennek örültem is, de mindenképpen hosszú verseny volt. A legtöbb döntésük helyes volt, de akadt néhány, ami kicsit késő volt. Összességében boldog vagyok.”
Vettel a teljesítményével feledtette a tavalyi Német Nagydíjat, amikor hasonló időjárási körülmények közepette ő maga is összetörte a Ferrarit a stadion-szakasz bejáratánál, ráadásul az élen haladva. A szombati műszaki hiba kapcsán úgy tűnt, továbbra is rájár a rúd, ezért Mattia Binotto csapatfőnök örült, hogy a négyszeres világbajnoknak végre kijött a lépés.
Őrült, kaotikus verseny volt, nagyon örülünk Seb sikerének. Fontos volt a számára, hogy jó versenyt teljesítsen a hétvégén. A tegnapi nap elkeserítő volt, de mindenképpen jó lökés neki az, amit ma elért a mezőny végéről
– mondta Binotto. – [Leclerc] nagyon gyorsan vezetett, a stratégiának révén már a 2. volt, és érezte, hogy jó lehetősége van. A pályának azon a részén nagyon nehéz lelassítani, és nincs esély korrigálni a hibákat. Ez is a sportág része.” A Ferrari ugyanakkor nem örülhet, mert a Red Bull utolérte őket az új turbókorszak során elért győzelmek terén, és Max Verstappen meglépett az egyéni pontversenyben is.