Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédő nem érezte jól magát a szombati edzések előtt, ezért felmerült, hogy helyettesre lesz szüksége, és a Ferrarik kiesése megkönnyítette a dolgát.

Pole pozícióból kezdheti a Német Nagydíjat Lewis Hamilton a Mercedes újkori F1-es részvételének 200. futamán, ami egybecseng a márka motorsportban eltöltött 125 évének ünnepségével is. Ezúttal nem az ötszörös világbajnok volt az elsőszámú esélyes, mert a szabadedzéseken nem mutatott kiemelkedő tempót, ráadásul az időmérő után elmondta, rosszul is érezte magát.

„Délelőtt nem voltam jól, kissé fájt a torkom – mondta az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján. – Felkészültünk arra az esetre is, ha nem tudtam volna végigcsinálni az edzést. A szabadedzés után készen álltunk arra, hogy beugró pilóta helyettesítsen, ez volt a legrosszabb forgatókönyv, de végül minden jól zajlott” – összegzett a pontverseny éllovasa.

Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Günther Steiner, Norbert Haug, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Andreas Seidl, McLaren Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Jochen Nerpel, Német Nagydíj
Forma-1, Jorn Teske, Jochen Nerpel, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Jorn Teske, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Chase Carey, Német Nagydíj
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Német Nagydíj, Porsche Panamera
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Német Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Lance Stroll, Racing Point, Német Nagydíj
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Német Nagydíj, Bottas, Mercedes
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Verstappen, Red Bull, Bottas, Mercedes
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Hamilton, Bottas, Mercedes
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Verstappen, Red Bull

Hamilton forgalomba került a Q1-ben, ezért eleinte kiesőhelyen állt, a helyzetét viszont megkönnyítette, hogy az esélyesebb Ferrarik műszaki hibák miatt kiestek, így Valtteri Bottas és kisebb meglepetésre Max Verstappen lett a legnagyobb kihívója, de magabiztos, 0,3 másodperces különbséggel mindkettejüket legyőzte az első Q3-as körével is.

A brit pilóta kijelentette, elégedett a Q2-től futott köreivel, és lehetségesnek tartotta, hogy Charles Leclerc megszorította volna, de szerinte nem is alakulhatott volna jobban a hétvégéje. Hozzátette, az időjárás változékonyságát tartotta a legnagyobb veszélynek, főleg, ha eső érkezik vagy emelkednek a hőmérsékletek, mivel ez megnehezítheti a gumikezelést.

Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Günther Steiner, Norbert Haug, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Andreas Seidl, McLaren Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Jochen Nerpel, Német Nagydíj
Forma-1, Jorn Teske, Jochen Nerpel, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Jorn Teske, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Chase Carey, Német Nagydíj
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Német Nagydíj, Porsche Panamera
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Német Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Lance Stroll, Racing Point, Német Nagydíj
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Német Nagydíj, Bottas, Mercedes
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Verstappen, Red Bull, Bottas, Mercedes
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Hamilton, Bottas, Mercedes
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Német Nagydíj, időmérő, Verstappen, Red Bull

A betegség témakörénél maradva Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt mondta, a Ferrarinak „gyógymódot kell találnia” az autó betegségére, miután az olaszok autói kiestek az időmérőn. „Kár a Ferrariért, és kár Sebastianért is a hazai nagydíján, a közönség miatt szükségünk lenne rá – mondta Wolff. – Látható, hogy kicsit nyomott most a hangulat.”

Bottas az időmérőn a fékekkel küzdött, elsősorban a 6-os és a 8-as kanyarban, szerinte akár 2-3 tizedet is veszthetett a kiszámíthatatlanul működő fékek miatt, és 6000 euróra is megbüntették bokszutcai gyorshajtásért. „Sohasem voltam biztos abban, hogy amikor rálépek a fékre, akkor mi fog történni. Blokkolnak-e az első kerekek vagy sem" – magyarázta.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!