Max Verstappen karrierje során hetedik alkalommal zárt az első sorban, de a pole-pozíciót ezúttal sem sikerült megszereznie a Német Nagydíjon. A holland pilótát motorproblémák is hátráltatták az időmérő edzés során. Csapattársa, Pierre Gasly a tegnapi autótörés után ezúttal pályafutása legjobb eredményeként a negyedik helyen zárt.
Verstappen a harmadik szabadedzésen elért második hely után bizakodva várhatta a kvalifikációt. A holland versenyző végül a két Ferrari műszaki problémája miatt, és Valtteri Bottas megelőzése révén a második pozícióban végzett, 0,346 másodperccel a pole pozíciót elérő Lewis Hamilton mögött.
Az időmérő második szakaszában a Verstappennek motorgondjai is akadtak. Ezt végül sikerült orvosolni, azonban a tervezett közepes gumik helyett lágyakkal kellett megfutnia leggyorsabb körét. Emiatt a holnapi futamon is azokon kell rajtolnia, ami taktikai hátrányt jelenthet a közepes keverékeken rajtoló Mercedesekhez képest.
Erre az etapra más motor-üzemmóddal próbáltam menni, de ahogy átmentem a rajt-cél vonalon, egy kis erőt vesztettem. Tudtam, hogy annak a körnek annyi, ezért visszamentem a bokszba
– mondta el a fiatal versenyző. – A bokszban mindent ellenőriztek, majd újra kimentem, de ekkor már a lágy keveréket kellett használnom. Bosszantó, mert ugyanazokon a gumikon szerettem volna megfutni a gyorskörömet, mint a többiek. A Q3-ban viszont minden rendben ment, és ez az, ami igazán számít” – tette hozzá a holland pilóta.
Verstappennek már a Q2 előtt is voltak problémái az erőforrásával, a tüneteket hasonlóan írta le, mint a Silverstone-ban tapasztalt nehézségeket, amelyekre a Honda már megoldást talált. A motor mellett a gumik működtetésével is meggyűlt a baja, a Mercedeshez hasonlóan küszködött a felmelegedő aszfalttal.
„Az egész időmérő alatt tapadáshiányt éreztem. A Q1-ben mindig keressük, hogy hol van a határ, de valamiért az utolsó szakaszban még akkora tapadásom sem volt, mint előtte – panaszkodott a holland versenyző. – Valószínűleg a hőmérséklet emelkedése az én kocsimra még rosszabb hatással volt.”
A másik Red Bull-pilóta, Pierre Gasly a negyedik pozícióból indulhat. A francia pilóta számára ez hatalmas előrelépés annak fényében, hogy a tegnapi szabadedzésen összetörte autóját. Ráadásul a sportfelügyelők pályaelhagyás miatt elvették a leggyorsabb körét, de a második sorhoz a Q3 első etapjában futott köre is elégnek bizonyult. A pályafutása legjobb időmérős eredményét elérő versenyző örült, de nem volt maradéktalanul elégedett.
„Úgy gondolom, hogy ebből többet is ki lehetett volna hozni – kezdte értékelését a francia pilóta a Sky Sports műsorában. – A 8-as kanyar nem sikerült túl jól, emiatt némi időt vesztettem, de alapvetően kezdenek összeállni a dolgok. A Q2-ben erős voltam, a Q3 is jól ment, örülök az előrelépésnek.”
Csapattársához hasonlóan Gasly is lágy gumikon jutott be a Q3-ba, így száraz körülmények esetén azokon kell elrajtolnia. A pilóta azonban némi csapadékkal is számol.
„Az eső általában izgalmasabbá teszi a futamot, ezt tavaly is láthattuk. Senki nem tudja, hogy holnap mi fog történni, már a rajtnál nedves lesz a pálya, vagy később kezd el szemerkélni, de így mindenképpen izgalmas” – mondta. – Meglátjuk, mi történik, de 67 kört megyünk a pályán ilyen zavaros időjárási körülmények közepette, úgyhogy elég mókás lesz” – tette hozzá.