Lewis Hamilton mindössze hat századdal volt elmaradva Charles Leclerc mögött a második szabadedzésen, emiatt pedig bizakodó, hogy ezúttal egy körön is felvehetik a versenyt a Ferrarival. Az ötszörös világbajnok szerint ismét támaszkodhatnak a jó a versenytempójukra.
Az összképhez persze hozzátartozik, hogy a két Mercedes jóval később futotta időmérős körét, mint Leclerc és Sebastian Vettel, a pálya tehát jobb állapotban volt nekik, mint a vörösöknek, Hamiltont azonban ezzel együtt meglepte, hogy milyen kicsi volt a lemeradása.
Az első szabadedzés még nem szolgáltathatott valós képet az erőviszonyokról, a Mercedes világbajnoka szerint az eső miatt körözni sem volt sok értelme, a második gyakorlás viszont már annál jobban alakult. „Kihívást jelentett a mai nap, valamint egy kicsit értelmetlen is volt az idő miatt, mert ilyenkor csak kockáztatunk anélkül, hogy meglenne az eredménye, mert az ember nem tanul sokat, ezért az első edzésen nem is mentünk sokat, a második viszont már sokkal jobb volt mindenkinek."
Hamilton úgy érzi, hogy Spával ellentétben ezúttal az időmérőn is lehet esélyük a Ferrari ellen.
Úgy érzi, hogy a versenyen most is lesz. „Egyértelműen meglepő a kis különbség, de őszintén mondom, nem tudtam, hogy mire számíthatok ezen a hétvégén.
Azt vártuk, hogy gyorsak lesznek az egyenesben, ahol azok is, viszont van elég kanyar, ahol visszahozhatjuk a lemaradást. Nem igazán gyorsak a kanyarokban, úgyhogy a kettő kiegyenlíti egymást.
Nincs nagy különbség ahhoz képest, amit a legutóbbi versenyen tapasztaltunk, ők gyorsak az egyenesben, nekünk pedig elég erős a versenytempónk. Talán egy kicsit közelebb vagyunk egy körön, úgy tűnik, hogy csatázhatunk velük."
Hamilton leszögezte, azért nagyon nehéz versenyre számít, amelyen egyébként eshet is, miközben az időmérőn száraz időjárás valószínű.
Nem igazán készültünk az esőre a beállításokkal, inkább próbáltuk olyan gyorssá tenni az autót egy körön, amennyire lehet, aztán majd boldogulunk azzal, ha esik.
Át kell rágnunk magunkat az adatokon egy jó kompromisszumot jelentő beállításért, meg kell nézzük, hogy hol fejlődhetünk, én hol fejlődhetek, váltási pontok, fékezési pontok, a kerékvető használata és a többi, hogy egy kis extra teljesítményt sajtoljunk ki az autóból."