A Nemzetközi Automobil Szövetség meg akarja szüntetni a kvalifikáció első 10 helyezettjére vonatkozó szabályt, ami sokak vélekedése szerint a három nagycsapatot juttatja még nagyobb előnyhöz. Azonban a változtatás határideje régen lejárt, ezért az FIA-nak az istállók egyhangú támogatására lesz szüksége.
A szabály értelmében a Q3-ba jutott versenyzőknek másnap azokon a gumikon kell rajtolniuk, amiken a leggyorsabb körüket futották a második szakaszban. Ezt a megkötést 2016 óta alkalmazzák, előtte a Q3-ban futott legjobb idő volt a mérvadó.
A változtatásra anno azért volt szükség, mert gyakran előfordult, hogy a kisebb csapatok pilótái meg sem próbáltak mért kört futni a kvalifikáció utolsó szakaszában. A jelenlegi szabály is kétségtelenül előnyt biztosít a Q2 kiesőinek, akik megtehetik, hogy a keményebb, ugyanakkor tartósabb abroncsokon rajtoljanak, de ezzel általában csak a 7-10. helyezettre jelentenek veszélyt.
Az FIA vélhetően azért kívánja mégis megszüntetni, mert a nagycsapatok további előnyre tesznek szert a középmezőnnyel szemben azáltal, hogy keményebb gumikon is könnyedén bejutnak a Q3-ba.
Ezt láthattuk a Mexikói Nagydíj időmérő edzésén is, ahol a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull autói mellett Carlos Sainz, valamint a két Toro Rosso is megpróbálkozott a közepes keveréken való továbbjutással, végül azonban mindhárman lágyra váltottak, és azzal kvalifikálták magukat.
Így viszont minden bizonnyal stratégiai hátrányban lesznek a 11. helyen rajtoló Sergio Pérezzel szemben, aki vélhetően közepes gumikon fogja megkezdeni a futamot.
Mivel a jövő évre vonatkozó szabályváltoztatások határideje április 30-án lejárt, az FIA-nak a csapatok egyhangú beleegyezésére lesz szüksége, ha már 2020-ra el akarja törölni ezt a megkötést.
A legutóbbi ülésen erről szavaztak is az istállók képviselői, ám sajtóértesülések szerint legalább egy csapat nem járult hozzá a változtatáshoz. Ez megszokott a Forma-1-ben, az egyhangúságot igénylő döntések a legritkább esetekben nyernek támogatást, a napokban Ross Brawn, az F1 sportért felelős ügyvezetője is kesergett, mert az ő időmérős tervezete is megbukott.
A Nemzetközi Automobil Szövetség a próbarajtokra vonatkozó előírásokon is szeretne módosítani. Jelenleg a szabadedzések alatt a pilóták a bokszutca kijáratánál gyakorolhatják az elindulást, az FIA azonban szeretné elérni, hogy mindez csak az első és a harmadik szabadedzés végén, a rajtrácson legyen lehetséges. A szigorítás a valódi rajtok kiszámíthatatlanságát hivatott növelni.