Sebastian Vettel Orosz Nagydíjon történt kiesése amellett, hogy megfosztotta a Ferrarit a győzelemtől és a Mercedesnek ajándékozta azt, akár a soron következő Japán Nagydíjra is hátrányba hozhatta volna a vörösöket. A négyszeres világbajnok a kinetikus motorgenerátor (MGU-K) hibája miatt parkolt le a szocsi pálya harmadik szektorában, a komoly következményeket azonban megúszta, hiszen amennyiben komolyan károsodott volna az egység és cserélni kellett volna azt, Vettelre hátrasorolásos büntetés várt volna Szuzukában.
Egy szezonban MGU-K-ból kettőt használhat fel egy pilóta, Vettel autójában pedig már a második egység dolgozott Oroszországban. A Motorsport olasz kiadásának információi szerint a futamot a 27. körben feladó négyszeres világbajnoknál
az MGU-K-t nem, csak a vezérlőelektornikát kell cserélni, ebből azonban még volt még egy felhasználható, a büntetést így megúszta.
Mattia Binotto csapatfőnök már az Orosz Nagydíj után úgy nyilatkozott, hogy amennyiben használhatatlanná vált Vettel MGU-K-ja, úgy visszatérhetnek az előző egységhez, ehhez azonban a kettes specifikációjú motorra is vissza kellett volna váltaniuk, ami teljesítményhátrányba hozta volna a német pilótát.
Többekben vélhetően most felrémlett a 2017-es Japán Nagydíj emléke, amelyet Vettelnek nem sokkal a rajt után kellett feladnia műszaki hiba miatt, amivel lényegében utolsó esélyének is búcsút mondott az azévi világbajnoki címre. Nemcsak a két évvel ezelőtti futamra, hanem a tavalyira is visszautalnak a Ferrarinál zajló események, a Racefans értesülései szerint ugyanis Szuzukában visszatérnek az SF90-esre a legutóbb a Monacói Nagydíjon látott Mission Winnow logók.
A vörösöket főszponzorként támogató Philip Morris International kampányának logói 12 hónappal ezelőtt, a tavalyi Japán Nagydíjon tűntek fel először a Scuderia autóin és csapatruházatán, majd miután az idei autó bemutatóján és a téli teszteken is jelen voltak, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra lekerültek onnan, mivel az országban vizsgálat indult ellenük. Többen azt állítják, hogy a PMI így igyekszik kijátszani a dohányreklámok tilalmát és valójában bújtatott dohányreklámról van szó. A logók Bahreinben ismét felkerültek a Ferrarikra, a Monacói Nagydíj után azonban hosszú időre száműzték őket, egészen mostanáig.