Négy hét alatt harmadszor adott ki technikai direktívát az FIA az F1-es erőforrások működtetésére vonatkozóan. A legújabb, 39/19-es számú állásfoglalás csak a következő szezontól lép életbe, így a szezonzáró, lényegében tét nélküli Abu-dzabi Nagydíjat még nem befolyásolja.
Az új irányelv szerint 2020-tól nem egy, hanem két üzemanyag-átfolyásmérőt kell beépíteni az erőforrásokba, mindkettőt az FIA központilag szállítja. Jelenleg egy ilyen eszközt kell használni, amit az üzemanyagtankban kell elhelyezni.
A szenzor feladata, hogy biztosítsa, az üzemanyag-átfolyás mértéke 100 kg/h alatt marad, ahogy ezt a szabályok előírják. Ez korlátozza a felhasználható tüzelőanyag mennyiségét, és korábban arra csábította a gyártókat, hogy olaj vagy más éghető anyag égéstérbe juttatásával növeljék meg a teljesítményt, szabálytalanul. Ezt az FIA tavaly több lépcsőben visszaszorította.
Az előírások kimondják, hogy „tilos bármilyen eszközt, rendszert vagy folyamatot olyan célból használni, hogy az megnövelje az átfolyás mértékét vagy a mérési pont után elraktározzon és újrahasznosítson üzemanyagot.”
Az FIA a Mexikói Nagydíj óta több technikai direktívát is kiadott, amelyek célja, hogy tisztázzák az erőforrások üzemeltetésének feltételeit, de nyílt titok, hogy az állásfoglalásokat azért kérték a csapatok, hogy útját állják a Ferrari egyelőre nem bizonyított trükközésének.
A Brazil Nagydíj után a szövetség lefoglalt motor-alkatrészeket a Ferraritól, egy Ferrari-motort használó ügyfélcsapattól, valamint egy másik gyártótól (pletykák szerint a Hondától), azt viszont egyelőre nem tudni, hogy a szigorítás a vizsgálat következménye-e.