Noha világbajnoki címet az idén sem sikerült nyernie, így is van, amire büszkék tudnak lenni a Ferrarinál, azok után ugyanis, hogy katasztrofálisan kezdték az idei évet, annak második felében dicséretes feltámadást mutattak be, amely során Mattia Binotto csapatfőnök szerint túl is szárnyalták az előzetes várakozásaikat. Ez részben a riválisok által sokat kritizált és továbbra is sok kérdést felvető erőforrásuknak köszönhető, amelyet szintén folymatosan fejlesztettek évközben, a nagy előrelépést azonban inkább az SF90-es kasztnijával érték el.
A téli tesztek pozitív eredményei után hidegzuhanyként érte a vörösöket, hogy a szezon első nyolc futamát a Mercedes nyerte meg, ráadásul ebből ötször kettős győzelmet arattak az Ezüstnyilak. Ez idő alatt világossá vált a Scuderiának, hogy autója hátrányt szenved a maximális leszorítóerő terén riválisához képest, alacsonyabb légellenállású koncepciója pedig nem hoz annyit a konyhára, mint amennyit a leszorítóerő miatt veszítenek. A nyár elején a maranellóiak nekifogtak korrigálni az autó hiányosságait, eleinte azonban úgy tűnt, ez nem igazán megy nekik, új padlólemezük bevetését például többszöri kísérletezés ellenére is versenyről versenyre halasztották. Aztán jött az áttörés.
A nyári szünet után zsinórban öt pole pozíciót szereztek (Verstappen mexikói büntetésével hatot), Spában, Monzában és Szingapúrban pedig nyerni is tudtak. A javuló teljesítmény több tényezőnek köszönhető. „Végtére is mindez megmutatta, hogy némi leszorítóerő mennyit jelent az autó összteljesítményének szempontjából” – nyilatkozta Binotto az Autosportnak.
Ezeken a gumikon az autó nagyon érzékeny a leszorítóerőre, emiatt pedig ha az ember egy kicsit is előrelép, nagyobbat fejlődik, mint amire számít.
A fejlődésnek emellett a magabiztossághoz is köze van, mivel ha a versenyzők érzik, hogy nagyobb a tapadás, akkor az ő teljesítményük is jobb lesz. Összességében ezek azok a dolgok, amik segítettek."
Nem lehet elmenni szó nélkül a Szingapúrban bevetett átfogó aerodinamikai fejlesztési csomag mellett, az ugyanis óriási változást hozott, azóta a Ferrari szinte minden versenyen eséllyel indul harcba a győzelemért.
Ha megnézzük a köridőben mérhető gyorsulást az azt követő versenyeken, az némileg felülmúlta a várakozásainkat"
– utalt Binotto a szingapúri fejlesztések után tapasztalt fejlődésre.
Mindezek tükrében már érthető, de azért Binotto is elmondta, hogy a Ferrari feltámadása óta miért maradtak el a kritikák a Pirelli 2019-es abroncsaival kapcsolatban. Emlékezhetünk, hogy
az Osztrák Nagydíj idején a vörösök mindenáron vissza akarták hozni a 2018-as abroncsokat, most azonban azt sem tartanák ördögtől valónak, ha a 2020-as Pirellik lehangolóra sikerült austini tesztelése után jövőre is maradnának az idei abroncsok.
„Először is, mostanra kissé jobban megértettük az autónkat a beállítás és az egyensúly tekintetében, előreléptünk abban, ahogyan megközelítjük ezeket. Valamint a szingapúri aero-csomag is segített a gumikkal mind a működési tartományban tartással, mind a kopással. Végül pedig mindezek mellett magukat a gumikat is jobban értjük már egy kicsit, így pedig sikerül kiaknázni az autóban rejlő teljes potenciált, külünösen az időmérőn" – magyarázta Binotto, hogy miért nem szenvednek már az abroncsokkal.