Efficiency equals performance - as the F1 race car (W05 Hybrid) is about 35 percent more efficient as its predecessor, so is the upcoming S 500 PLUG IN HYBRID: it offers 325 kW of power and 650 Nm of torque. It, has an electric drive range of 33 kilometres and a certified fuel consumption of 2,8 litres for 100 kilometres
Vágólapra másolva!
Az FIA elnöke, Jean Todt szerint nincs olyan elektromos autó, ami képes lenne egy F1-es versenytávot a világbajnokság autóinak tempójával teljesíteni, és még évtizedekig nem is lesz.
Nem kell aggódniuk azoknak a szurkolóknak, akik attól tartanak, hogy a Forma-1 is átáll az elektromos autók oldalára. Erre egyrészt azért nincs kézenfekvő lehetőség, mert a Formula E-nek 2039-ig exkluzív megállapodása van az FIA-val, másrészt a szövetség elnöke, Jean Todt ezt kizártnak tartja.
„Az F1-et pillanatnyilag csak hibrid erőforrással lehet elképzelni – szögezte le. – Nem várható, hogy a Formula E kiváltja az F1-et. Nincs olyan [elektromos] autó, ami pillanatnyilag képes lenne 300 km-t menni az F1 mai tempójával. Még évtizedek telnek el, mire ez megtörténik, ha megtörténik. A hibrid a megfelelő választás és a következő lépés, hogy zöldebb üzemanyagokat használjunk.”
A Formula E futamai háromnegyed óra időtartamúak és 118 km/h-s átlagsebességet érnek el, a Forma-1-ben kétszer ekkora a táv és az átlagtempó is. Todt álláspontjával egyetértett Andy Cowell, a Mercedes motorfőnöke is, aki az Autosportnak kijelentette, az akkumulátorok jelentik a szűk keresztmetszetet, lítium ion telepekkel helytállónak tartja a francia sportdiplomata becslését.
Hidrogénes megoldással már ma megoldható lenne, de az autók sokkal nehezebbé és vaskosabbá válnának a maiaknál, így elveszne az F1-es jellegük”
– vélte Cowell, aki szintén fontosnak tartja, hogy 2021-től már 10 százalékra emelkedik a biokomponens aránya az üzemanyagokban, és az erőforrások következő generációját már 100 százalékban fenntartható alapanyagokból készülő üzemanyagokkal hajtaná, így hatalmas mennyiségű széndioxidot lehetne megkötni. Ezt 10-20 éves távlatban elképzelhetőnek tartja.
Az FIA közben kiírta a következő szezontól világbajnoksággá váló Formula E harmadik generációs autójára vonatkozó tendert. Amellett, hogy a karosszéria is kisebb lesz, lényeges változás, hogy az autónak alkalmasnak kell lennie 30 másodperces gyorstöltésekre, és 45 perc alatt teljesen feltölthetővé kell válniuk. Ennek köszönhetően változik a sportszabályzat is,
2022 és 2025 között már megengedik a gyorstöltéses bokszkiállásokat is.
A töltéshez szükséges infrastruktúrát, beleértve az áramot, a hálózatot és a felszerelést is központilag biztosítják majd a csapatoknak. Pályázni 2020. március 31-ig lehet, 2020. június 19-ig hirdetnek győztest és 2022 augusztusáig kell majd leszállítani az autókat. A hajtásláncok terén kétféle konfigurációra vár ajánlatot az FIA.