Folytatódik az átszervezés a Renault idén alulteljesítő F1-es csapatánál: tavaly az FIA-tól leigazolták Marcin Budkowsit, az idén Dirk de Beer és Pat Fry érkezését jelentették be, a szezonzáró után pedig nyilvánosságra hozták, hogy 19 év után távozik Enstone-ból a karosszériáért felelős technikai igazgató, Nick Chester.
A brit szakember Cambridge-ben szerzett diplomát 1991-ben, majd a Simteknél járműszimulációkkal kezdett foglalkozni. Ezzel a csapattal jutott be a Forma-1-be is 1994-ben, majd 1995-re átigazolt az Arrowshoz, szintén szimulációs munkakörben, és később rábízták a futómű megtervezését is.
Chester volt Damon Hill és Pedro Diniz teljesítménymérnöke 1997-ben, majd Mika Salóval és Pedro de la Rosával is együtt dolgozott versenymérnökként, mielőtt 2000-ben átigazolt a mai Renault jogelődjéhez, a Benettonhoz. Az enstone-i csapatnál Alexander Wurz, Giancarlo Fisichella, valamint Mark Webber munkáját segítve eleinte tesztmérnök volt,
2001-től Fisichella, majd 2002 és 2004 között Jarno Trulli teljesítménymérnöke volt, egyebek mellett az olasz pilóta egyetlen győzelmét eredményező 2004-es Monacói Nagydíjon is.
A 2005-ös szezontól Chesterre bízták az autó teljesítményével foglalkozó részleg vezetését, így nagy szerepet játszott a 2005-ös és a 2006-os világbajnokság megnyerésében, ennek részeként a Renault akkoriban innovatív lengéscsillapítóinak fejlesztését is irányította. 2010-től további vezetői pozíciókat kapott, 2013-tól az összes autó tervezését és fejlesztését ő felügyelte technikai igazgatóként.
„Élveztem ezt a 19 évet a csapattal, ahol remek a hangulat és hihetetlenül lojális, valamint tehetséges emberekkel dolgozhattam együtt – nyilatkozta Chester, aki most a felmondási idejét tölti, mielőtt új állást kereshet. – Várom már, hogy új kihívást találjak és a csapatnál mindenkinek a legjobbakat kívánom a jövőre.”
Méltatta Chester érdemeit Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke is, aki kiemelte, hogy a brit szakember „kulcsfontosságú” volt az istállónál az elmúlt 20 év során.
„A csapat iránti szenvedélye sohasem lankadt, pedig akadtak hihetetlenül kalandos időszakok – utalt a 2015-ös csődhelyzetre. – A közelmúltban az elkötelezettsége, műszaki meglátásai és lelkesedése arra inspirált minket, hogy a rajtrács végéről a középmezőnybe jussunk. Tisztelettel köszönünk Nicknek mindent, és sok sikert kívánunk a pályafutása következő szakaszához.”