Már csak két istálló adós autóbemutatójának időpontjával, miután a fennállása ötödik F1-es idényét kezdő Haas közölte:
február 19-én, Barcelonában, reggel 8 órakor mutatja be VF-20-as kódnevű 2020-as autóját. A leleplezésre 15 perccel a versenygépét szintén az első előszezoni tesztnap reggelén megmutató Alfa Romeo prezentációja előtt kerül sor,
hogy nem sokkal később már élesben, a pályán is megcsodálhassák az érdeklődők az új kocsit.
A tavalyi idényben használt, Rich Energy által inspirált arany-fekete festésről az idei évre a szürke-fekete-piros kombinációra visszaváltó Haas célja, hogy feledtesse a rosszul sikerült 2019-es szezont, és visszataláljon 2018-as formájához. Hogy mindez sikerül-e neki, arra támpontot már a tesztek is adhatnak, azokon azonban tavaly is jól szerepeltek, sőt,
még a szintén hűvösebb körülmények között rendezett Ausztrál Nagydíjon sem voltak gondjaik, később azonban a melegebb helyszíneken már szenvedtek, és az autó fejlesztésével is rossz irányba mentek.
A tavalyi szezon egy pontjától már nem szólt másról a csapat élete, csak a tesztelésről és a tavalyi autó hibáinak az idei szezonra történő kijavításáról, a VF-19-essel ugyanis – mint később kiderült – alapvető tervezési gondok voltak. „Ez a számok játéka.
Magabiztos vagyok azt illetően, hogy visszatérhetünk oda, ahol 2018-ban voltunk, vagy legalább hasonló szinten teljesíthetünk
– nyilatkozta Günther Steiner, a 2018-as szezont az ötödik helyen záró istálló csapatfőnöke. – Ezt ugyanakkor nem lehet előre megmondani, a többi csapatnak is lesz beleszólása, viszont most ugyanúgy dolgozunk, ahogy ezelőtt, ez pedig magabiztossá tesz, hogy meg tudjuk csinálni."
Az idei évet változtalan felállásban, a Romain Grosjean–Kevin Magnussen kettőssel kezdik meg. Kettejük közül a francia maradása jelenthet némi meglepetést, az évek óta nagyon hullámzóan teljesító pilóta alatt ingott is a szék rendesen, végül azonban a csapat a stabilitást választotta.
A 33 éves pilóta már gondolt a visszavonulásra is, egyelőre azonban képesnek érzi magát arra, hogy jól teljesítsen az F1-ben.
„Igen, gondoltam rá – ismerte el az F1only.fr-nek. – Sok tervem van a Forma-1 utánra, de 33 évesen még mindig fiatal vagyok. Láthatjuk, hogy Kimi, aki 40 éves, még mindig nagyon jól versenyzik. Az a vágyam, hogy még maradjak a Forma-1-ben, szeretnék egy versenyképes autót, hogy jól szórakozhassak az élmezőnyben. Ha ez lesz a helyzet, maradni fogok, mert szeretem, szeretek utazni, szeretem a kihívásokat, ez a szenvedélyem."