Steiner nem fogja győzködni a Haas tulajdonosát az F1-ben maradásról

Forma-1, Magyar Nagydíj, Kevin Magnussen, Daniel Ricciardo. Haas, Renault
BUDAPEST, HUNGARY - AUGUST 04: Kevin Magnussen of Denmark driving the (20) Haas F1 Team VF-19 Ferrari leads Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Renault Sport Formula One Team RS19 on track during the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on August 04, 2019 in Budapest, Hungary. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Nem fogja győzködni a Forma-1-ben 2016 óta szereplő Haas istálló csapatfőnöke a tulajdonost arról, hogy a győzelmek reményében maradjon 2020 után is a száguldó cirkuszban, mivel szerinte a 2021-es reformok sem teszik majd lehetővé a középcsapatoknak, hogy az első helyért harcoljanak.

A legnagyobb figyelem a Forma-1 2021-es reformjai előtt természetesen a topcsapatokra és az autógyártókra irányul abban a tekintetben, hogy folytatják-e a részvételt a száguldó cirkuszban az új érában is. Egyelőre csak a Honda erősítette meg, hogy 2021-ben is ellátja majd motorokkal a Red Bullt és a Toro Rossót, a Mercedes és a Renault egyelőre nem ismertette még a terveit.

Nem tett ilyesmit az F1-ben 2016-ban bemutatkozó Haas istálló sem, amelynek csapatfőnöke nem szeretné meggyőzni a tulajdonos Gene Haast arról, hogy érdemes folytatnia, mivel szerinte nem sok minden fog változni 2021-től, győzelmekért legalábbis aligha fognak tudni harcba szállni a középcsapatok.

Amennyiben marad az F1-ben, valószínűleg akkor sem fog az élmezőnyben csatázni a Haas Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Lars Baron

A 2021-es reformok célja az, hogy fenntarthatóbbá tegyék az F1-et, valamint kiegyenlítsék az erőviszonyokat, hogy ne csak a Ferrari-Mercedes-Red Bull hármas legyen képes versenyeket nyerni.

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke ennek ellenére nagyjából kizártnak tartja, hogy a mostani középcsapatok majd a futamgyőzelmekért küzdhetnek, ezt pedig a csapat tulajdonosának sem akarja "beadni", aki még nem döntötte el, hogy elköteleződik-e a 2020 utáni időszakra is.

„Naivitás lenne ezt gondolni, mivel ez nem fog megtörténni – nyilatkozta Steiner az Autosportnak arra a kérdésre, hogy tudnak-e majd győzelmekért küzdeni 2021-től. – Nehéz olyasmit mondani [Gene Haasnak], amivel meggyőzhetném erről, mivel neki kell meggyőznie saját magát, legalábbis szerintem. Ezt ő tudja a legjobban.

Elég jól ismeri a dolgokat ahhoz, hogy ha azt mondom neki, hogy 2021-ben nyerhet, talán azt fogja válaszolni, hogy »Steiner nem tudja, mit csinál.« És egyet kellene értenem vele, úgyhogy nem tudom. Még mindig annyi a nyitott kérdés, hogy nem tudom, kellene-e már most döntenie [a folytatásról]."

A tavalyi szezon egyáltalán nem a csapat várakozásai szerint alakult Forrás: Glenn Dunbar/LAT Photographic/Glenn Dunbar

A középcsapatok dolgát elsősorban a 2021-ben életbe lépő költségplafon hivatott könnyíteni, amit 175 millió dollárban határoztak meg, viszont többek között a versenyzők, a fontosabb csapattagok és a motorral kapcsolatos költségek sem tartoznak bele.

Steiner úgy véli, a határt túl magasan, a legtöbb középcsapat mostani költségvetése fölött húzták meg, ezért nem lesz majd valódi segítség nekik a szabályozás, mivel így is kevesebbet fognak költeni a tehetősebb istállóknál.

„Szerintem lennie kell egy második lépcsőnek a költségplafonban, mert máskülönben a kisebb csapatok nem fognak harcolni a győzelemért, mert a juttatások nem lesznek olyan jók, hogy ezek a csapatok elérjék a költségplafon tetejét – utalt a csapatfőnök a bevételek elosztására, amelyet ugyan igazságosabbá tesznek, a hiányzó összeget azonban a középcsapatok valószínűleg így sem fogják onnan megkapni. – Szerintem egyik kisebb csapat sincs felkészülve arra, hogy ennyi pénzt költsön el, mert egy ponton túl már nem térül meg a befektetés.

A Haas a Romain Grosjean-Kevin Magnussen kettőssel kezdi meg az idei szezont, a tavalyi, meglehetősen gyengére sikerült idény után Steiner pedig úgy véli, hogy annak ellenére előreléphetnek, hogy nem változnak a szabályok, mivel 2017-ről 2018-ra is jelentőset fejlődtek, noha nagy módosítások a tavalyi idényre sem történtek.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!