Andreas Seidl tisztában van vele, hogy a McLarennek számos területen kell fejlődnie, ugyanakkor kijelentette, van olyan aspektus, amiben már a nagycsapatokkal is felveszik a versenyt. A wokingiak csapatfőnöke szerint az istálló mind a stratégiával, mind a rajtoknál rengeteg pozíciót nyert, és az utóbbiról készült fényképeket a gyárban ki is teszik.
A tavalyi idény egyik legnagyobb pozitív meglepetése a McLaren szereplése volt. A csapat viszonylag könnyedén szerezte meg a konstruktőri világbajnokság 4. helyét, és a Brazil Nagydíjon öt és fél év szünet után ismét dobogós helyen végeztek Carlos Sainz révén. A spanyol pilóta ráadásul az egyéni pontverseny 6. pozíciójában fejezte be az idényt.
Seidl úgy véli, az alapvető fontosságú szempontok mellett néhány apróbb, de egyáltalán nem jelentéktelen részletben is szépen teljesítettek. A német szakember szerint némely területen az élcsapatokat is megközelítették, vagy akár jobbak is voltak náluk.
[A stratégia] volt az egyik legfőbb erősségünk, aminek köszönhetően rengeteg pontot szereztünk a többi középcsapattal szemben
– nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak. – A rajtoknál, illetve a versenyek első köreiben ugyancsak jól szerepeltünk. A mi helyzetünkben rendkívül fontos látnunk, hogy bizonyos területeken a nagyokkal is felvesszük a versenyt, sőt, akár meg is haladjuk őket. Ez magabiztosságot ad, hogy másban is tudunk fejlődni.”
Ha Sainz minden befejezett futamán összeadjuk a rajthelyéhez képest megnyert vagy elvesztett pozíciókat, akkor kiderül, hogy a 25 éves pilóta összesen 39 helyet javított azokon a futamokon, amelyeken célba ért.
Ha a rajtrácson előtte induló, de később kieső versenyzőket nem vesszük pozíciószerzésnek, akkor ez a szám még mindig 26, ami valamelyest alátámasztja Seidl állításait.
Lando Norris esetében már nem ennyire fényes a helyzet, hiszen nála összességében 8, illetve 18 helynyi rontásról beszélünk. Ugyanakkor fontos hozzátenni, hogy ezt a statisztikát rengeteg tényező befolyásolja, a stratégia és a rajtolás csupán egy-egy szelet a sok közül.
Néhány alkalommal előfordult, hogy az indulás után valamelyik McLarennek sikerült megelőznie az egyik Ferrarit vagy Mercedest. Ezeket a pillanatokat különösen szép emlékként őrzik az istállónál. Olyannyira, hogy a csapattagokat az ezekről készült fotókkal motiválják.
A gyárban kiakasztjuk a falra azokat a képeket, amelyeken az első körökben egy Mercedes vagy Ferrari előtt vagyunk, vagy éppen a brazíliai dobogót ünnepeljük
– mondta. – Ezek igazi motivációs bombák, hiszen sokaknak még nem volt része ilyen élményben.”