Hosszú évek mélyrepülése után a McLaren tavaly látványos fejlődésnek indult, miközben a háttérben az istállót működtető szervezet átalakítása és új felsővezetés beiktatása zajlott. Ezek együttes eredménye, hogy a szebb napokat is látott csapat a „B liga” legjobbja lett, vagyis a konstruktőri világbajnokság 4. helyén zárt és Carlos Sainz révén egy szerencsés 3. helyet is szerzett Brazíliában.
A McLaren az idén még Renault, jövőre már Mercedes-motorokkal versenyez majd, 2020-ban is Sainz és Lando Norris alkotja a pilótapárost, és ez lesz az első teljes szezon, amikor Andreas Seidl irányítása alatt zajlik a munka. Seidl az Auto Motor und Sportnak adott interjújában elárulta, az a célja, hogy piramishoz hasonlító, világos szervezeti struktúrát alakítson ki a McLarennél.
Miközben az idén kevés változás történik a technikai szabályok terén, jövőre gyökeresen más előírások szerint kell majd építeni az autókat, ráadásul életbe lép a költségplafon intézménye is. A Renault korábban bejelentette, hogy teljesen ugyan nem mondanak le 2020-ról, de inkább 2021-re koncentrálnak, a McLaren viszont szándékosan nem követi ezt az utat.
Előrelépést akarunk tenni 2020-ban. Nem a helyezés terén. Újabb kemény csatát várok a 4. helyért. Az erőviszonyok és elsősorban a büdzsék miatt most maximum ez lehetséges a Forma-1-ben
– vélte Seidl. – Akad még elég gyenge pontja a csapatnak, amiken dolgoznunk kell. Meg kell mutatnunk, hogy fejlődünk ezeken a területeken, ezért is fontos, hogy jó legyen a 2020-as szezonunk. Számomra nyilvánvaló, hogy jól kell egyensúlyoznunk az adott év és a 2021-re való átállás között. Logikus, hogy ez a megszokottnál korábban történik majd meg.”
A német szakember elárulta, a McLaren 750 főt foglalkoztat az F1-es csapatnál, amit „jelentősen kevesebbnek” tart az élcsapatok személyzeténél, de rámutatott, hogy a költségplafon bevezetése előtt már megfelelő a személyzet nagysága. „A csapat tulajdonosai kinyilvánították a számunkra, hogy a költségplafon szintjén üzemelhetünk” – árulta el.
Ez nagyszerű jel a csapatnak, mert megvannak az alapok, hogy a csúcsra jussunk. Ez 2021-ben nem fog megtörténni, mert az élcsapatoknak még mindig nagyobb büdzséjük, forrásuk és emberük van.”
„Jobb munkát is végeznek – tette hozzá, kiemelve, hogy az élcsapatok jobb infrastruktúrával és munkamódszerekkel rendelkeznek, valamint magabiztosabbak a saját teljesítményük értékelésekor. – Az új szabályok bevezetése után időre lesz szükség, hogy a költségplafon hatása érződni kezdjen, ezért arra számítok, hogy 2023-tól állhatunk majd dobogóra és győzhetünk.”