A Mercedesszel az élen megkezdődött az idei előszezoni tesztelés a március 15-én induló F1-es szezonra való felkészülés jegyében. A barcelonai pályán megdőlt a mezőny által egy nap alatt megtett táv rekordja, a 10 csapat 1355 kört tett meg, tavaly 9 istálló 961-ig jutott az első nap során.
Hasonló volt a helyzet a köridők terén, az Ezüstnyíl sokkal gyorsabbnak bizonyult Sebastian Vettel tavalyi eredményénél, de az egész mezőny fokozta a tempót. A sormintából a Ferrari kissé kilógott, ami Vettel betegsége miatt Charles Leclerc-t ültette az autóba, de a monacói pilóta mindössze a 11. lett, ő azonban nem aggódott emiatt.
„Tavalyhoz képest változtattunk a szemléletünkön. Egy éve remekül alakult a tesztelés, de a versenyeink nem annyira. Azt gondolom, tanultunk belőle, ezért úgy döntöttünk, most jobban magunkra koncentrálunk, igyekszünk a lehető legtöbbet megtudni az autóról az első napokban, és csak később hajtunk rá a teljesítményre. Meglátjuk, kifizetődik-e” – mondta.
Leclerc elárulta, sokat tanult az autóról a vezetés közben, és úgy vélte, az elvégzett feladatok terén pozitív a mérlegük.
„Mindig nehéz összehasonlítani különböző évi autókat. Azt hiszem, az első futam jó mérce lesz, amikor a gumik a megfelelő tartományba kerülnek. Most még hűvös az idő, és a leszorítóerő erősen befolyásolja a gumikat. Ennek hatásait még nem igazán ismerjük, úgyhogy magunkra összpontosítunk.”
Hasonló a helyzet az ellenfelek háza táján is: Valtteri Bottas szerint korai még arról beszélni, hogy melyik istálló lehet a Mercedes kihívója, de a Red Bullt és a Ferrarit ismét „elég jónak” látta 7-es és a 10-es kanyar között nézelődve. „Majd Melbourne-ben meglátjuk. Sokat spekulálunk a tesztelés alapján, de mindenki teszi a maga dolgát, és tanul belőle” – összegzett.
Bottas elmondta, a szimuláció fejlődésének tudható be, hogy az új autók meglepően megbízhatóan szerepeltek az első tesztnapon.
„Manapság igen fontos a szimuláció, ez is az oka annak, hogy a dolgok mostanában már rögtön működnek. A szimulátorban végzett munka és a beállítások finomítása is rendkívül lényeges. Amikor munkához láttunk ezzel az autóval, nem volt nagyon más, mint vártuk. Van néha eltérés az elmélet és a valóság között, de ez kezd szűkülni” – majd hozzátette, a balanszon azért lehet még javítani.
Szintén a Red Bullt és különösen Max Verstappent jelölte meg nagy ellenfélként Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is, ő azonban elsősorban nem a technikai részleteket emelte ki, hanem a pilóta és az istálló mögött álló motivációt.
„Ha Max nyer, a legfiatalabb világbajnok lesz. Úgy vélem, hogy a Red Bull és Helmut [Marko] erre nagy hangsúlyt fektet, mert ez szép eredmény lenne a számukra. Azt hiszem, a Red Bull lesz az egyik csapat, ami igazán 2020-ra koncentrál” – nyilatkozta az osztrák üzletember a Sky Sportsnak.