BARCELONA, SPAIN - FEBRUARY 21: Valtteri Bottas of Finland and Mercedes AMG Petronas Formula One Team followed by Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF1000 during day three of F1 Winter Testing at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 21, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Eric Alonso/MB Media/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az F1-es tesztelés első hete alapján ismét a Mercedes tűnt a legyőzendő csapatnak, de a világbajnoki címvédő is problémákkal szembesült, és az istállónál arra számítanak, hogy a Ferrari gyorsulni fog.
Legnagyobb futásteljesítmény, legjobb köridők és forradalminak tűnő innováció a Mercedes rövid mérlege az első előszezoni F1-es teszthét alapján, egyelőre minden arra utal, hogy az idén is az Ezüstnyíl lesz az autó, amit felül kell múlni ahhoz, hogy valaki világbajnok lehessen. A címvédő sem lehet azonban teljesen nyugodt, az erőforrás és az ellenfelek miatt sem.
Noha a Ferrari volt az első, ami motorhiba miatt lerobbant a teszthéten, a Mercedesnél is akadtak problémák az erőforrással. Valtteri Bottas már a második napon a bokszban ragadt, hivatalosan az ERS hibája miatt. Az Autosport azonban úgy tudja, maga a motor is károsodott és ki kellett cserélni, majd pénteken a Williamsben is egy új példányra volt szükség.
„Nagy a mozgolódás Brixworthben, az egész erőforrást sok szempontból továbbfejlesztettük, az ERS-t és a belsőégésű részét is – nyilatkozta Andy Cowell, a Mercedes motorfőnöke. – Ahogy mindig, úgy most is küzdünk kisebb gondokkal, miközben próbálunk mindent összerakni. Sokat dolgoztunk azon, hogy a megfelelő specifikációjú [változatot] építsük meg, aztán hosszú távokon teszteljük, és [időben] elláthassuk a csapatokat erőforrásokkal, hogy beindíthassák az autóikat.”
A Mercedes erőforrásai 1187 km-t tettek meg az első teszthét során, ez 17,98 nagydíj távjának felel meg, a Ferrarinál 1092 km az érték (16,55 nagydíj), a Hondánál három helyett csak két autó futott, de így is összejött 855 km (12,95 nagydíj), a Renault-nál szintén kettővel 803 km (12,17 nagydíj).
Az Ezüstnyilak a Scuderiával ellentétben nem mindig letekert erőforrással mentek, ez a futásteljesítményt és a köridőket is befolyásolja. Ezt a Ferrari is megerősítette, de ettől függetlenül Mattia Binotto, az olaszok csapatfőnöke nem volt optimista az eredmények láttán, és nem tartotta valószínűnek, hogy megnyerik az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat. A Mercedes szerint árnyaltabb a kép.
Miért tesztelt a Ferrari ezen a héten sokkal alacsonyabb teljesítményű motorbeállításokkal, mint a partnercsapataik?”
– tette fel a kérdést a világbajnoki címvédő az istálló honlapján. – Annyit elmondhatunk, hogy arra számítunk, Melbourne-ben szoros lesz a csata az élen. Azt is látjuk, hogy a középmezőny közelebb került az élen állókhoz, és számottevően átrendeződött a versenyképesség előző évi sorrendje” – áll a Mercedes gyorselemzésében.