Noha a csapatok tavalyi döntése miatt az idei szezonban ugyanolyan abroncsokat fog használni a mezőny, mint tavaly, a Pirelli által végrehajtott óvintézkedés miatt várhatóan jobban meg fog gyűlni a bajuk a gumikkal, mint 2019-ben. Miután a 2020-ra kifejlesztett, kopást és túlmelegedést is csökkenteni hivatott abroncsokat a tavalyi abu-dzabi teszt után egyhangúlag leszavazták, az istállóknak az idén is a tavalyi gumikkal kell boldogulnia, mindez azonban nagyobb fejtörést fog jelenteni nekik.
Hogy miért lesz keményebb dió az abroncsok kezelése, ha egyszer semmiben sem változtak 2019-hez képest, azért két tényező együttesen felelős.
Egyrészt tavalyhoz képest gyorsultak az autók, amelyek így nagyobb terhelésnek fogják kitenni a gumikat, másrészt pedig a Pirelli pont emiatt megnöveli a kötelező guminyomást, ami nagyobb kopáshoz és túlmelegedéshez vezet.
„Szerintem a gumik egyre nagyobb és nagyobb kihívást jelentenek. Ahogy nő az autók által rájuk rótt terhelés, sokkal nehezebbé válik számunkra ezeket a gumikat használni, mivel alapvetően maga a gumi és a konstrukció sem változott – nyilatkozta Andrew Green, a Racing Point technikai igazgatója az Autosportnak. – Szerintem a direktívák, amelyek arra fognak vonatkozni, hogy miként használhatjuk az abroncsokat, még nehezebb helyzetet fognak előidézni.
Ezért azt mondom, hogy a gumik jelentette kihívás talán még soha nem volt akkora, mint az idén. Legalábbis nálunk ez a helyzet.
Még ha a konstrukció és a keverék ugyanaz is maradt, az autók fejlődtek, alapvetően ez jelenti a kihívást."
Green szerint egyetlen mért körön nem lesz probléma, a változást a futamon fogják érzékelni, ahol nehezebb lesz az ideális működési tartományban tartani a gumikat.
Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója elmondta, valóban nehezebb lesz a csapatok helyzete, ezt azonban már akkor is tudták, amikor leszavazták a 2020-ra szánt gumikat, úgyhogy most ezzel kell boldoguljanak.
„A 2020-as gumikat úgy terveztük, hogy figyelembe véve az autók növekvő teljesítményét, kisebb legyen a kopás és a túlmelegedés mértéke. A csapatok tisztában vannak vele, hogy
azzal, hogy a 2019-es gumik mellett maradtak, arra köteleztek minket, hogy növeljük a guminyomást, ami miatt a túlmelegedés és a kopás is nagyobb lesz, mint tavaly. Tudják és elfogadták ezt."
A guminyomás értékéből biztonsági szempontok miatt aligha fog engedni a Pirelli, amely legfeljebb úgy könnyítheti meg valamelyest a csapatok dolgát, hogy a tavalyinál keményebb keverék-kiosztást választ az adott versenyre, Isola szerint az esetek többségében azonban ez nem így lesz. „Nyilván a keverékekkel is játszhatunk. Bizonyos esetekben ha akarjuk, keményebb keveréket vihetünk az adott versenyre, hogy csökkentsük a túlmelegedést.
Azonban figyelembe véve, hogy tavaly sok versenyen jól választottuk meg a használható keverékeket, ami azt jelenti, hogy mindegyik keveréket használták és változatosak voltak a stratégiák, nem gondolom, hogy sok futamon változtatni fogunk ehhez képest.
A legtöbb versenyre ugyanaz, vagy nagyon hasonló lesz a gumiválasztás, mint tavaly."
A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra a tavalyi évhez hasonlóan a C2-es, a C3-as és a C4-es gumit viszi a Pirelli,
Bahreinre azonban nemhogy keményítettek, hanem egyenesen lágyítottak a kiosztáson,
és a 2019-es C1, C2, C3 szortiment helyett az idén a C2, C3, C4 trió mellett határoztak. Azerbajdzsánban, Kanadában és Spanyolországban maradtak a tavalyi kiosztásnál, míg az idei évben csatlakozó Vietnamba és Hollandiába a C2, C3, C4, illetve a C1, C2, C3 trióval készülnek.