Mozgalmas hétvégéje lehet az F1-es Ausztrál Nagydíj sportfelügyelőinek, amennyiben nem születik konszenzus a csapatok között a Mercedes és a Racing Point idei autóinak szabályosságáról. Az Ezüstnyílon innovatív, kerékösszetartást is állító kormánymű jelent meg a tesztelésen (ezt a csapat DAS rendszernek nevezi), a silverstone-i istállót pedig azzal vádolják, hogy egyszerűen lemásolták a tavalyi Mercedest.
A világbajnok istálló technikai igazgatója, James Allison gyorsan leszögezte, hogy az FIA már régóta tud az innovációról és nem kételkednek abban, hogy a rendszer megfelel a szabályoknak, a Racing Point műszaki vezetője, Andrew Green pedig elismerte ugyan, hogy bizonyos alkatrészeket megvásároltak a Mercedestől (és ezt a szabályok megengedik), valamint azt is, hogy a címvédő szélcsatornáját használják, azt viszont tagadta, hogy szabálytalan eszközökkel másoltak le alkatrészeket a W10-esről.
A Red Bull azonban nem hisz a Mercedesnek, a Renault pedig a Racing Pointnak,
– értesült az Auto Bild Motorsport tudósítója. Az energiaitalosok tanácsadója, Helmut Marko kijelentette, nem feltétlenül fogadják el az Ausztrál Nagydíj végeredményét. „Számunkra a rendszer nem felel meg a szabályoknak, ezért óvást nyújtunk be, ha a Mercedes használni fogja az eszközt Melbourne-ben” – jelentette ki.
A Red Bull két fronton is keresi a fogást a Mercedesen, állásfoglalást kértek az FIA-tól a címvédő hátsó fékhűtői miatt, ezért a Mercedesnek és valószínűleg a Racing Pointnak is változtatnia kell a kérdéses alkatrészek kialakításán.
A silverstone-i istállónál a Renault miatt is aggódhatnak,
a szaklap úgy tudja, hogy az enstone-iak is óvást készítenek elő a „pink Mercedes” ellen, azt gyanítva, hogy a Racing Point idei autója a W10-es szabálytalan másolata. Amennyiben az elégedetlen csapatok hivatalosan is panaszt tesznek, elképzelhető, hogy függőben marad a vasárnapi futam végeredménye.